پنجشنبه 16 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> تاکيد دوباره رئيس دانشگاه تهران بر طراحي يونيفورم، حل مساله پوشش دانشجويان يکي از دغدغه هاي ما است، اعتماد

اظهارنظرهاي مسوولان دانشگاه تهران و تاکيدات ويژه اخلاقي مديران دانشگاه و در راس ايشان شخص فرهاد رهبر، اين روزها دانشگاه تهران را به کانون مهم ترين اخبار دانشجويي کشور بدل کرده است.

پس از آنکه اعلام خبر آمادگي دانشگاه تهران براي اجراي طرح يونيفورم دانشجويي، واکنش هاي منفي را در محافل مختلف ايجاد کرد و حتي عکس العمل مديران فرهنگي وزارت علوم را طي روزهاي گذشته به همراه داشت، رئيس دانشگاه تهران روز گذشته بار ديگر با تاکيد بر لزوم حل مساله پوشش دانشجويان، از شروع عمليات طراحي يونيفورم براي دانشجويان خبر داد و گفت؛ «رنگ، نوع و مدل يونيفورم مربوطه در صورت مورد قبول واقع شدن از سوي ساير دانشجويان و تصويب نهايي طراحي مي شود.» فرهاد رهبر در گفت وگو با ايسنا با بيان اينکه «شأن دانشگاه لباس مهماني و عروسي نيست»، تاکيد کرد؛ «کسي که با لباس مهماني به دانشگاه مي آيد، اصلاً نبايد به دانشگاه راه داده شود.» رئيس دانشگاه تهران با اشاره به صحبت هاي برخي دانشجويان درباره اينکه «چرا بايد پوششي در دانشگاه داشته باشيم که دور از شأن دانشجو و دانشگاه است»، حل مساله پوشش دانشجويان را يکي از دغدغه هاي فکري خود و مسوولان دانشگاه تهران عنوان کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين حال رئيس دانشگاه تهران که به شدت از وضعيت ظاهر دانشجويان ناراضي به نظر مي رسد و پوشش فعلي دانشجويان را در شأن مهماني و عروسي توصيف مي کند، توضيح و تشريح بيشتر راهکارهاي دانشگاه براي حل اين معضل را به آينده و همفکري دانشجويان و ارائه آرا و نظرات و جمع بندي نهايي و تصويب موکول کرد.

در همين حال يکي از اعضاي هيات رئيسه دانشگاه تهران نيز با اعلام خبر «تدوين آيين نامه اخلاق حرفه يي آکادمي ها» در اين دانشگاه از سوي ديگر بر آتش تنور دغدغه اخلاق در دانشگاه تهران دميد. سعيدرضا عاملي در گفت وگو با مهر، اهداف مورد نظر از اين اقدام را چنين عنوان کرد؛ «براي اولين بار مبحث اخلاق حرفه يي در علم پزشکي و بعد در مهندسي و سپس در رسانه و ژورناليسم به وجود آمد، اما به نظر مي رسد نفس آکادمي ها نيز نيازمند يک آيين نامه اخلاقي است که بايد کاملاً الزام آور باشد و نظام هاي آموزشي براساس آن عمل کنند.»

معاون طرح و برنامه دانشگاه تهران افزود؛ «دانشگاه تهران براي تدوين آيين نامه اخلاق حرفه يي آکادمي ها تلاش مي کند و به طور کلي زمينه اين ايده در دانشگاه تهران وجود دارد. روزنه هايي هست که آيين نامه اخلاق حرفه يي دانشگاه در حوزه طرح و برنامه دانشگاه تهران مورد توجه قرار گيرد.» از سوي ديگر خبرگزاري مهر روز گذشته خبر ديگري به نقل از مديرکل کوي دانشگاه روي سرخط اخبار خود گذاشت تا حاشيه ديگر اين روزهاي دانشگاه تهران، بحث نصب گيت هاي کنترلي و نصب دوربين هاي مداربسته، ميان تيتر اخبار بي نصيب نماند. فضل الله باقرزاده ضمن تکذيب خبر نصب دوربين در کوي گفت؛ «مديريت کوي دانشگاه در يک رابطه مناسب با دانشجويان قرار دارد. گيت هاي کارتخوان کوي دانشگاه نيز هنوز فعال نشده اند. هرچند راه افتادن آنها مانع ورود شبانه 500 تا 700 نفر به کوي دانشگاه مي شود که به انحاي مختلف وارد خوابگاه هاي دانشجويان مي شوند.» مديرکل کوي دانشگاه درباره وضعيت مهمانان دانشجويان براي ورود به کوي دانشگاه گفت؛ «يکي از طرق ورود دانشجويان دانشگاه هاي ديگر به کوي دانشگاه، حضور آنها به صورت مهمان است. دانشجويان مهمان به طور رسمي در کوي اسکان ندارند، در طول ماه به طور متناوب تعداد افرادي که اسکان رسمي در کوي دانشگاه ندارند، اما به طور متناوب در کوي تردد مي کنند، بيش از يک هزار نفر است.»





Copyright: gooya.com 2016