سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> نخستين دوره مسابقات رها كردن تخم مرغ، ايسنا

نخستين دوره مسابقات خلاقانه «گرويتي چلنج» (چالش جاذبه) در ايران به همت دفتر فرهنگي دانشكده مكانيك دانشگاه صنعتي شريف و با شركت حدود 32 تيم در اين دانشگاه برگزار شد.

والا يزداني، مسوول مسابقات در گفت‌و‌گو با ايسنااظهار كرد: در اين مسابقه دانشجوياني از دانشگاه‌هاي علامه طباطبايي، شهيد بهشتي، دانشكده‌هاي زبان (واحد تهران شمال) و هنر و معماري دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه صنعتي شريف و ... با يكديگر رقابت كردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي خاطرنشان كرد: طي اين مسابقه هر يك از تيم‌ها بايد تخم‌مرغي را به نحوي حفاظت شده از ارتفاع 15 متري به سمت زمين پرتاب كند به طوري كه سالم مانده و بدون آن كه بشكند يا ترك بردارد در محدوده‌اي به مساحت هشت متر مربع روي زمين فرود آيد.

يزداني تصريح كرد: وسيله حفظ تخم مرغ براي جلوگيري از برخورد تخم مرغ به زمين و شكسته شدن آن و اين كه آسيبي به تماشاچيان وارد نشود، نبايد بيشتر از پنج كيلوگرم وزن داشته باشد. علاوه بر اين ابعاد آن نبايد بيش از يك مترمكعب باشد. خلاقيت و ايده‌اي كه در پس نحوه فرود تخم مرغ قرار گرفته هم ارزيابي مي‌شود.

وي با بيان اين كه دو تن از استادان دانشگاه صنعتي شريف در داوري اين مسابقه مشاركت داشتند، خاطرنشان كرد: در پايان اين مسابقه تيم سيرين از دانشگاه صنعتي شريف، شهاب از دانشكده هنر و معماري و تيمي از دانشگاه شهيد بهشتي به ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.





Copyright: gooya.com 2016