سه شنبه 21 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> جعل گواهی پزشکی در ايران برای آزادی يک متهم از زندان آمستردام، اعتماد

نگهبان يک بيمارستان در تهران به جرم جعل گواهي پزشکي براي آزادي جواني از زندان هلند تحت پيگرد قضايي قرار گرفت. به گزارش خبرنگار ما چندي قبل جواني به نام کيوان که چند سال است در کشور هلند اقامت دارد طي تماس تلفني خانواده اش را از اتفاق ناگواري که برايش رخ داده بود مطلع کرد و به پدرش گفت چند روز قبل در يکي از خيابان هاي آمستردام با زني هلندي تصادف کرده و بر اثر اين حادثه زن هلندي به شدت آسيب ديده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جوان ايراني به پدرش توضيح داد چون در اين حادثه مقصر شناخته شده پليس او را دستگير و زنداني کرده است.به دنبال اين خبر خانواده اين جوان از ايران تلاش هاي خود را براي آزادي او آغاز کردند و پدر کيوان از چند نفر از دوستانش که ساکن هلند بودند کمک خواست اما از آنجا که زن مصدوم اعلام کرده بود تحت هيچ شرايطي حاضر نيست رضايت دهد، تلاش ها راه به جايي نبرد و جوان ايراني در زندان ماند تا اينکه آنجا فهميد تنها راه آزادي اش ارائه يک گواهي پزشکي است. بدين ترتيب کيوان بار ديگر از زندان با خانواده اش تماس گرفت و با معرفي فردي به نام بهروز در يکي از بيمارستان هاي تهران از پدرش خواست نزد آن شخص برود و از طريق او يک گواهي پزشکي تهيه کند.

پس از اين تماس يعقوب- پدر کيوان- به همراه پسر کوچک ترش کيومرث به بيمارستان مراجعه کردند اما بهروز که نگهبان بيمارستان بود وقتي مشکل را شنيد، گفت مي تواند از طريق پزشکان بيمارستان گواهي پزشکي دريافت کند اما براي اين کار مبلغ 150 هزار تومان درخواست کرد. از آنجايي که کيوان در زندان آمستردام شرايط سختي داشت، پدرش پيشنهاد نگهبان بيمارستان را پذيرفت و 150 هزار تومان به او پرداخت و چند روز بعد گواهي پزشکي را دريافت کرد. اين گواهي نشان مي داد کيوان سابقه ابتلا به بيماري اسکيزوفرني دارد و به خاطر اين بيماري دو سال تحت درمان بوده است. همچنين در اين گواهي آمده بود به لحاظ حساسيت اين بيماري ممکن است اثرات آن همچنان در کيوان وجود داشته باشد.با دريافت گواهي پدر کيوان آن را به وزارت امور خارجه ارائه داد تا مراحل اداري ارسالي آن به هلند انجام شود اما در آنجا متوجه شد ابتدا بايد اين گواهي به تاييد سازمان نظام پزشکي برسد. به همين خاطر يعقوب به سازمان نظام پزشکي مراجعه کرد اما کارشناسان اين سازمان با مشاهده گواهي اعلام کردند برگه صادرشده جعلي است.بدين ترتيب با شکايت سازمان نظام پزشکي پرونده يي در شعبه 10 بازپرسي دادسراي ناحيه 6 تشکيل شد و يعقوب و پسرش دستگير شدند.

در نخستين اقدام بازپرس دواتگري پزشکي را که گواهي جعلي ممهور به مهر وي بود به دادسرا احضار کرد و از او در اين باره توضيح خواست.اين روانپزشک ضمن ابراز بي اطلاعي از صدور گواهي اعلام کرد مدتي قبل يکي از سربرگ هايش مفقود شد اما او پيگير اين موضوع نشد. در ادامه با توجه به اظهارات پدر و پسر خاطي، نگهبان بيمارستان متهم شناخته شد و مشخص شد او از موقعيتش در آنجا سوءاستفاده و با سرقت مهر و سربرگ پزشک گواهي جعلي صادر کرده و 150 هزار تومان به جيب زده است.بنابراين گزارش هم اکنون تحقيقات در اين باره از سوي بازپرس دواتگري ادامه دارد و وي دستور بازداشت نگهبان جاعل را صادر کرد. اين در حالي است که کيوان همچنان در هلند در زندان به سر مي برد.





Copyright: gooya.com 2016