پنجشنبه 11 مهر 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

پرخواننده ترین ها

دیدنیها >> کنایه بنیان‌گذار توییتر به حسن روحانی و پاسخ توییتر منتسب به روحانی به او

وب سایت تقاطع: جک دُرسی (Jack Dorsey)، رییس و بنیان‌گذار توییتر، صبح روز سه‌شنبه (۱ اکتبر-۹ مهر) به وقت آمریکا، در توییتی کنایه‌آمیز، حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی را مورد خطاب قرار داد و از وی پرسید: «عصر به‌ خیر آقای رییس‌جمهور! آیا شهروندان ایران قادرند توییت‌های تو را بخوانند؟»

rouhaniTwitterFounder.jpg
اشاره‌ی رییس توییتر، به فیلتر بودن این شبکه‌ی اجتماعی در ایران بود که از زمان انتخابات ریاست‌ جمهوری مناقشه‌برانگیز سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۹) تا به امروز ادامه داشته است.

پنج ساعت بعد از این پیام توییتری، صفحه‌ی توییتر منتسب به روحانی، این پاسخ را خطاب به جک دُرسی نوشت: «عصر به خیر جک، همان‌طور که به کریستین امان‌پور گفتم، تلاش‌های خود را به این اختصاص داده‌ام تا اطمینان بیابم که مردم کشورم قادر خواهند بود به آسانی به تمام اطلاعات جهانی دسترسی داشته باشند، امری که حق‌شان است.»

اشاره‌ی این توییت، به مصاحبه‌ی حسن روحانی با کریستین امان‌پور، خبرنگار ایرانی-آمریکایی شبکه‌ی سی.ان.ان در جریان سفر هفته‌ی گذشته‌‌ی رییس‌جمهوری اسلامی به نیویورک است.

دُرسی، با ریتوییت کردن پاسخ روحانی، از او تشکر کرده و نوشته است: «لطفا به ما بگو که چه کمکی می‌توانیم بکنیم تا این موضوع به واقعیت تبدیل شود.»





تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هرچند که مقامات دولتی ایران، پیش از این گفته بودند که رییس جمهوری اسلامی هیچ حساب کاربری رسمی در توییتر یا دیگر شبکه‌های اجتماعی ندارد، اما توییت‌های این صفحه، به ویژه انتشار خبر تماس تلفنی اوباما با روحانی برای اولین بار، که با انتشار موقت بخشی از گفتگوهای رد و بدل‌شده میان این دو و نیز تصویری از روحانی پس از این گفتگوی تلفنی همراه شد، تقریبا تردیدی باقی نگذاشت که این صفحه توسط نزدیک‌ترین افراد به وی به روزرسانی می‌شود.

از سوی دیگر، در جریان گفتگوی روحانی با کریستین امان‌پور، زمانی که این خبرنگار به پیام تبریک وی به یهودیان به مناسبت سال نوی یهودی که در صفحه‌ی توییترش منتشر شده بود، اشاره کرد، رییس‌جمهوری اسلامی صحت آن پیام تبریک را تایید کرده بود.

روحانی هم‌چنین در پاسخ به درخواست امان‌پور برای رفع فیلتر فیسبوک و توییتر و دسترسی ایرانی‌ها به اینترنت آزاد گفته بود که تمام تلاشش را می‌کند که این اتفاق در چند ماه آینده بیفتد.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016