دوشنبه 3 مرداد 1384

رفسنجاني: رسانه ملي بايد فراجناحي عمل كند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر ضرورت ارتقاي دانش روابط عمومي‌ها تصريح كرد: رسانه‌ي ملي بايد واقعا عمومي و فراجناحي عمل كند و در خدمت مصالح واقعي مردم باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در بيست و پنجمين نشست مديران كل روابط عمومي وزارتخانه‌ها، نهادها و سازمان‌هاي جمهوري اسلامي به ميزباني مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار داشت: يكي از خطرها اين است كه رسانه‌اي بخواهد جناحي فكر كند و به همين دليل صدا و سيما بعد از انقلاب در اختيار رهبري گذاشته شد كه فراجناحي است.

وي گفت: اطلاع‌رساني و آگاه كردن جامعه ركن تقويت نظام است و هرقدر مردم را بيشتر با واقعيات آگاه كنيم، جامعه نيرومند و سالمي خواهيم داشت و راه‌هاي ترقي و پيشرفت هموارتر خواهد شد.

وي ادامه داد: در گذشته سياست‌هاي استعماري سعي مي‌كردند مردم را در جهل نگه دارند و از ترفندهاي بسيار جدي استعمار اين بود كه ملت‌ها را در جهل و ناآگاهي نگه دارد.

هاشمي اظهار داشت: در كشور ما روابط عمومي‌ها براي اطلاع مردم ازفعاليت‌هاي نظام تاسيس شده‌اند و هر قدر اين مجموعه فعال باشد مردم بيشتر نظامشان را مي‌شناسند.

وي با بيان اين‌كه از مجموع پيشرفت روابط عمومي‌ها راضي نيستم، ادامه داد: انتظار من اين است كه كارشناسان و كساني كه در روابط عمومي‌ها فعال هستند با فن روابط عمومي و ارتباطات آشنا باشند. هيچ چيز براي پيشرفت جامعه به اندازه‌ي اطلاع از واقعيت‌ها با اهميت نيست.

وي خاطرنشان كرد: بر طبق آيات قرآن، جامعه آگاه و ناآگاه مساوي نيستند. به عنوان يك مسلمان بايد سعي كنيم جامعه‌اي آگاه از حقايق داشته باشيم.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: روابط عمومي‌ها با توجه به اهدافشان مسووليت بزرگي دارند و بايد آن‌چه كه در حوزه‌ي فعاليتشان مي‌گذرد، غير از موارد محرمانه، به مردم منعكس كنند.

وي بر ضرورت اطلاع‌رساني مناسب براي معرفي ابعاد مختلف نظام جمهوري اسلامي در افكار عمومي دنيا تاكيد كرد.

هاشمي رفسنجاني گفت: با وجود اين‌كه رسانه‌هاي زيادي داريم، حق انقلاب ادا نشده و در اين صورت همه ضرر خواهند كرد. نبايد طوري عمل كنيم كه مردم به انقلاب بدبين شوند. در ذكر نقاط ضعف بايد قداست انقلاب حفظ شود.

وي افزود: خبرنگاران به اطلاعات صحيح و منظم احتياج دارند تا با ابزار خود آن اطلاعات را با زبان روز در اختيار مردم بگذارند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه اظهار داشت: تبليغات منفي مانند موج، زودگذر است. ابزارهاي اطلاع‌رساني مي‌توانند با عملكرد صحيح خود، خيلي آسان و شفاف اطلاعات را به مردم منتقل كنند و فضاي محدود خفقان را بشكنند.

وي خاطرنشان كرد: اميدوارم روزي به جامعه‌اي آگاه و دانا برسيم كه مردم هم بتوانند حقيقت را تشخيص دهند و هم از آن دفاع كنند. جاذبه‌ي حقيقت به قدري است كه هر كس آن را مي‌فهمند از آن دفاع خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي رفسنجاني گفت: اميدوارم در مجمع با تدوين سياست‌هاي كلي در جهت تقويت اطلاع‌رساني و روابط عمومي‌ها موثر باشيم.

پس از پايان سخنان هاشمي، لوح تقدير مجمع روابط عمومي‌ها به هاشمي رفسنجاني اهدا شد و مديران كل روابط عموموي‌ها با وي عكس يادگاري گرفتند.

هم‌چنين رضا سليماني مديركل روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام گزارشي از عملكرد مجمع ارايه داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: رسانه ملي بايد فراجناحي عمل كند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016