جمعه 18 آذر 1384

امامي كاشاني در نماز جمعه: جهان استكبار بداند در مسئله هسته‌اي با ۷۰ ميليون ملت ايران طرف است، فارس

خبرگزاري فارس: امام جمعه اين هفته تهران با اشاره به تلاش نظام استكبار در راه دسترسي ايران به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي گفت: نظام استكبار بداند كه در اين مقابله با 70 ميليون نفر ملت ايران طرف است و هرگز به مقصود خود نخواهد رسيد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس، محمد امامي كاشاني امام جمعه اين هفته تهران در خطبه‌ اول نماز با اشاره به تاكيدات فراوان در قرآن كريم و احاديث شريفه به صبر گفت: صبر و وقار ريشه در طمانينه دارند و فردي كه آرامش دارد اگر چه در ظاهر تنهاست اما در باطن غريب و تنها نيست و با مركز و نقطه‌اي در ارتباط و گفت‌وگوست.
امامي كاشاني افزود: فردي كه آرامش و طمانينه دارد ظاهرا ساكن و ساكت است اما اگر اقدامي كند، يا فكري كند و يا حرفي بزند همه از روي عقل و منطق و كاملا مدبرانه است و در مقابل فردي كه بي‌صبرانه حرف مي‌زند يا اقدامي مي‌كند گاهي حتي اگر حق هم با او باشد اما از آنجا كه فعل و كلام وي از روي منطق و عقل‌ و از سر صبر و آرامش نبوده اين موضع حق را نمي‌تواند، ادا كند.
وي با دردناك خواندن خسارت‌هاي جاني به حادثه سقوط هواپيماي حامل خبرنگاران و نيروهاي مسلح اشاره كرد و اظهار داشت: صبر بر از دست دادن فرزند و نزديكان و عزيزان بسيار سخت و مشكل است، اما صبر بر اين خسارت حتي از صبر بر معصيت نيز بيشتر صواب دارد؛ ضمن اينكه اشك ريختن منافاتي با صبر ندارد.
خطيب نماز جمعه تصريح كرد: لازمه صبر بر مصيبت از دست دادن نزديكان، آرامش و طمانينه داشتن و مرتبط بودن با منشا خيرات و طلب رحمت و مغفرت براي درگذشتگان كردن است.
امامي كاشاني با قرائت حديثي خاطرنشان كرد: خداوند مي‌فرمايد وقتي عده‌اي از بندگان من در مقابل فوت عزيزان خود صبر جميل پيشه مي‌كنند و مي‌گويند خدايا راضي هستيم به رضاي تو، من شرم مي‌كنم از اينكه اين بندگان را به جهنم ببرم و اينها در قيامت به بهشت مي‌روند.
وي از خداوند براي شهداي سقوط هواپيماي حامل خبرنگاران و نيروهاي مسلح طلب مغفرت و آمرزش و براي بازماندگان ايشان صبر مسئلت كرد.
امام جمعه اين هفته تهران در خطبه دوم نماز ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا و ورع بيان داشت: اجلاس اخير سازمان كنفرانس سران كشورهاي اسلامي در مكه حالت فوق‌العاده داشت اما رسانه‌هاي غربي در مقابل آن يا سكوت كردند و يا به انتشار خبر برگزاري آن اكتفا كردند در حالي‌كه در كنار اين سكوت مسائل بسيار كم اهميت‌تر را با آب و تاب نقل مي‌كردند.
امامي كاشاني با اشاره به سكوت مرگبار و بايكوت خبري كنفرانس اخير سران كشورهاي اسلامي در مكه از سوي رسانه‌هاي غربي تاكيد كرد: اين رسانه‌ها به خصوص در مورد حضور رئيس جمهوري اسلامي ايران دراين اجلاس و سخنراني وي هيچ مطلبي منتشر نكردند و دليل اين مسئله آن است كه محل برگزاري اين اجلاس مكان ويژه‌اي است و دستور كار اين اجلاس نيز غير متعارف و غير تشريفاتي بود كه صرف‌نظر از اينكه چه مقدار از اين دستور به مرحله عمل برسد اما صرف طرح آن مقبول استكبار و استعمار نبود.
امامي كاشاني گفت: اين كنفرانس به اين منظور تشكيل شد كه كشورهاي مسلمان تمهيداتي بيانديشند براي همبستگي و ارتباط عميق‌تر، تعمق روابط اقتصادي كشورهاي اسلامي با هم و اينكه كشورهاي اسلامي چه بكنند تا جهان غرب نتواند چهره جهان اسلام را وارونه جلوه دهند.
وي با بيان اينكه اين مسايل مغاير با خواسته‌ها و انتظارات غربي‌ها از جهان اسلام است، افزود: استكبار مي‌خواهد اگر گردهمايي هم بين سران كشورهاي اسلامي هست. اين گردهمايي تشريفاتي باشد و نمي‌خواهد همچون نشست سران كشورهاي اسلامي در تهران كه مقام معظم رهبري در آن فرمودند كشورهاي اسلامي بايد تلاش كنند يك حق عضويت و حق وتو در شوراي امنيت سازمان ملل داشته باشند و در اين اجلاس هم توسط رئيس جمهور ايران تكرار شد. چنين مسائلي در گردهمايي سران كشورهاي اسلامي مطرح شود.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه فرموده امام راحل مبني بر اينكه آمريكا شيطان بزرگ است حقيقتي است كه هر روز روشن‌تر مي‌شود، اظهار داشت:‌ بايد اهميت زيادي براي اجلاس سران كشورهاي اسلامي قائل شويم و بايد اين سازمان منشا بيداري فراگير اسلامي شود و ضرباتي كه بر پيكر جهان اسلام وارد مي‌شود بايد هشداري براي آن باشد و اميدواريم جهان اسلام و سران كشورهاي اسلامي بيدار شوند و شئون اسلامي نظير نماز جمعه به صورت واقعي و پربار در همه سرزمين‌هاي اسلامي احيا و اقامه شوند كه اگر چنين شود اميدواريم به تدريج زمينه وحدت جهاني بشر و ظهور امام عصر(عج) به وجود بيايد.
امامي كاشاني با اشاره به سكوت سران كشورهاي اسلامي درباره موضوع انرژي هسته اي ايران گفت: استكبار نمي‌خواهد جهان اسلامي رمق پيدا كند و به همين دليل نمي‌خواهند در كشور اسلامي ما چنين موقعيتي براي توانمندي مسلمانان پيش بيايد .
وي افزود: در عين حال كه غربي‌ها با بازرسي‌هايي بي‌شمار و با توجه به تضمين‌هاي جمهوري اسلامي ايران به آژانس و كشورهاي اروپايي و اينكه ايران اساسا استفاده از سلاح هسته اي را حرام مي‌داند عدم تلاش ايران براي دسترسي به سلاح هسته‌اي براي دنيا مسجل شده اما نظام استكبار باز هم براي كوچك نشان دادن وحدت ملي ايرانيان بر سر موضوع دستيابي به فناوري هسته‌اي صلح آميز سعي مي‌كنند با تمسك به حربه‌هاي مخلتف در اين راه براي كشورمان مانع ايجاد كنند اما تاكيد مي‌كنم كه دستيابي ايران به فناوري هسته‌اي صلح آميز و انجام كليه مراحل آن در داخل كشور مورد اتفاق يكايك ملت ايران است و نظام استكبار بداند در اين تلاشي كه مي‌كند با 70 ميليون نفر ملت ايران طرف است و به هيچ وجه نمي تواند به مقصد خود برسد و لذا بايد با عقل و معيارهاي قانون با ما صحبت كند و شانتاژها و تبليغات خبري سوء آنها فقط به درد خود آنها مي‌خورد.
امامي كاشاني گفت: نظام استكبار چنانكه عليه دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته‌اي تبليغات مي‌كند سعي دارد نظام اسلامي ما را با پشتوانه‌ مردمي قوي و پايه‌هاي محكم تقنيني و قضايي و اجرايي و مجمع تشخيص مصلحت كه با قدرت خاص دارند كار مي كنند را هم ناكارآمد جلوه دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي دولت جديد و رئيس آن را پركار، پرتلاش، دلسوز، مردمي و در ميان مردم توصيف كرده و اظهار اميدواري كرد دولت جديد به آنچه گفته و مي‌گويد براي رفع مشكلات اقتصادي با كمك خداوند بتوانند موفق باشند و به دولت و به خصوص بدنه آن توصيه كرد به اقشار كم درآمد توجه ويژه داشته باشند.
خطيب نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به فرا رسيدن موسم حج خاطر نشان كرد: دشمن نمي‌خواهد همه فرقه‌ها و مذاهب مختلف مسلمان در كنار هم نماز بگذارند و از اين وحدت ناراحت و نگران است.
امامي كاشاني با اشاره به تبلور موضوع وحدت مسلمين در ايام و مناسك حج افزود: مسئله لزوم وحدت مسلمين بايد چنانكه مقام معظم رهبري فرمودند در طول سال مورد توجه باشد و ما بايد در طول سال همه ابعاد و وجوه وحدت را مورد توجه قرار دهيم و در حج بايد معنويت حج جاي رفتن به بازار و سياحت را بگيرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به دام‌هاي گسترده دشمن براي فريب جوانان كشور به ايشان توصيه كرد: اي جوانان از مسجد، نماز جماعت و معنويت بهره ببريد و نگذاريد دشمن سرمايه جواني شما را بي‌رحمانه شكار كرده و از بين ببرد.
امامي كاشاني با اشاره به آلودگي‌ هواي تهران گفت: هر كس به اندازه سهم خود در توليد اين آلودگي هوا در مقابل كساني كه از اين آلودگي آسيب مي‌بينند مسئول است و بايد پاسخگو باشد و اين توليد آلودگي حرام و باعث ايجاد ضمان براي صاحبان خودروهاي آلوده كننده هوا است و اين وضعيت براي جامعه اسلامي ننگ است و دولت بايد براي رفع آن فكري كند.

Copyright: gooya.com 2016