یکشنبه 20 آذر 1384

۶ سؤال مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس از وزیر دفاع، در واکنش به سانحه سقوط هواپیمای خبرنگاران، مهر

مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با طرح شش سؤال از وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص سانحه سقوط هواپیمای ارتش خواستار حضور وی در مجلس برای پاسخگویی شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی "مهر"، در فرم سؤال مخبر کمیسیون امنیت ملی از وزیر دفاع که نسخه ‌ای از آن در اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار گرفته، آمده است: در همه کشورهای دنیا در خصوص چنین حوادثی مسئولان واکنش مناسبی جهت احترام به افکار عمومی از خود نشان می ‌دهند اما متاسفانه در کشور ما مصاحبه ‌های غیرکارشناسانه زیادی از ناحیه مسئولان انجام می ‌شود که در جای خود موجب تاسف بسیاری بوده و عواطف مردم را بیشتر تحریک می ‌نماید.

جلالی پرسیده است:

آیا هواپیما به لحاظ فنی کاملا بازرسی شده بود؟
آیا صحیح است که خلبان هواپیما حاضر به پرواز نبوده؟
آیا اساسا این مطلب که نوع هواپیماهای سی 130 که در اختیار ایران است همواره دارای نقص و دچار تاخیر در پرواز می‌ باشد صحیح است؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آیا انتقال جمع کثیری از اصحاب رسانه‌ها که شهروندان غیرنظامی هستند با هواپیمایی که وظیفه‌اش حمل بار و یا انتقال نیرو است عمل به صوابی است؟
آیا درست است که هواپیما چندین ساعت تاخیر داشته و در صورت صحت،دلیل تاخیر این مسئله چه بوده است؟
چرا در حالی که هواپیما دارای نقض فنی بوده علی الظاهر خلبان هم با شدت تمام این موضوع را به برج پرواز اعلام کرده باز هم هواپیما به داخل شهر هدایت شده در حالی که ظاهرا می ‌توانسته است، خارج شهر یا در فرودگاه امام خمینی فرود بیاید.

Copyright: gooya.com 2016