دوشنبه 21 آذر 1384

حداد عادل به مسكو سفر كرد، فارس

خبرگزاري فارس:رئيس مجلس شوراي اسلامي در راس يك هيات پارلماني و به منظور انجام سفر رسمي سه روزه به روسيه و ديدار و گفت‌وگو با مقامات روسي صبح امروز فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد مسكو ترك كرد.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس غلامعلي حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي صبح امروز دوشنبه قبل از ترك تهران در فرودگاه مهرآباد در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اشاره به روابط مناسب تهران، مسكو ابراز اميدواري كرد در سفر خود به روسيه بتواند روابط دو كشور را نسبت به گذشته مستحكم‌تر كند.
حداد عادل گفت:دو كشور ايران و مسكو از دير باز روابط سياسي و اقتصادي مطلوبي با هم داشته‌اند و اكنون نيز اين روابط در شرايط مناسبي قرار دارد.
وي گسترش روابط سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي و فعال‌تر شدن تعاملات پارلماني دو كشور را از ديگر اهداف سفر به روسيه برشمرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در راس يك هيات پارلماني به كشور روسيه سفر مي‌كرد در پاويون دولت در پاسخ به سوال خبرنگاري، مبني بر اين كه آيا در اين سفر در خصوص مسائل هسته‌اي نيز گفت‌وگويي انجام خواهد شد و اين كه توسعه همكاري هسته‌اي ايران با روسيه به چه شكل ادامه خواهد يافت، گفت:روابط خوب دو كشور باعث شده ما بتوانيم در مورد همكاري دو كشور در زمينه انرژي هسته‌اي نيز همكاري و روابط خوبي داشته باشيم.
حدادعادل گفت‌وگو در خصوص نيروگاه هسته‌اي بوشهر را از مهمترين مباحث تهران و مسكو در زمينه انرژي هسته‌اي خواند و ابراز اميدواري كرد كه تعاملات دو كشور از گذشته بهتر شود.
وي در پاسخ به سوالي ديگر، مبني بر اين كه آيا هيات پارلماني ايراني در اين سفر حامل پيامي براي كشور روسيه مي‌باشد،اظهار داشت:در اين سفر حامل پيام رئيس جمهور مبني بر تداوم هر چه بهتر روابط دو كشور مي‌باشيم تا بتوانيم روابط دو كشور را بيشتر از گذشته گسترش دهيم.
رئيس قوه مقننه ادامه مذاكرات با كشور روسيه را بسيار مناسب و مفيد براي هر دو كشور توصيف كرد و گفت:ايران هميشه از هر گونه مذاكره‌اي استقبال مي‌كند و به مذاكرات خود با مسكو نيز ادامه خواهد داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه در اين سفر بتواند با رايزني‌هايي كه با مقامات فرهنگي روسيه خواهد داشت، اشياء به سرقت رفته كشورمان را كه در حال حاضر در موزه سنت پترزبورگ مي‌باشد را به كشور بازگرداند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي را در اين سفر تعداي از نمايندگان مجلس و سخنگوي وزارت امور خارجه همراهي مي‌كنند.
محمدرضا باهنر نايب رئيس مجلس، معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهور، سفير روسيه و بلاروس در تهران و تعدادي از نمايندگان مجلس، هيات پارلماني ايران را به مقصد روسيه بدرقه رسمي كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حداد عادل به مسكو سفر كرد، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016