پنجشنبه 30 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آزادی آرش و کاميار علايی پس از ۵ ماه بازداشت، ديده بان حقوق بشر کردستان

بنا بر اخبار رسيده به خبرگزاری ديده بان حقوق بشر کردستان دکتر آرش و کاميار علايی دو پزشک سرشناس بين المللی که تير ماه امسال توسط ماموران دستگاه امنيتی در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده بودند، پس از تحمل نزديک به ۵ ماه حبس طی روزهای اخير آزاد شدند. از وضعيت حقوقی پرونده و شرايط آزادی اين دو برادر اطلاعی در اختيار اين خبرگزاری نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گفتنی ست قوه قضائيه جمهوری اسلامی ايران يک ماه پس از دستگيری برادران علايی بدون اشاره به نام آن ها اتهام شان را “اقدام برای براندازی نظام” عنوان نمود اما با توجه به حوزه و سابقه فعاليت های انسان دوستانه اين دو پزشک کُرد در زمينه پيشگيری از بيماری ايدز و اعتياد در استان کرمانشاه و ديگر مناطق ايران و نيز در سطح بين المللی درستی اين اتهام نتوانست مورد پذيرش نهادهای حقوق بشری و مراجع بين المللی قرار گيرد و بازداشت آن ها اعتراضات گسترده ای را در سطح داخلی و جهانی به دنبال داشت.

سازمان حقوق بشر کردستان نيز پيش از اين با صدور بيانيه ای ضمن اعتراض به بازداشت دکتر آرش و کاميار علايی و هشدار نسبت به پرونده سازی برای آنان و اجبارشان به انجام اعترافات غيرواقعی، خواستار آزادی اين دو پزشک کُرد شده بود.

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر کردستان





















Copyright: gooya.com 2016