جمعه 1 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار احمدی‌مقدم: کار نصب دوربين ها در تهران آغاز شد، ايسنا

فرمانده نيروی انتظامی گفت: در صورت تحقق اعتبارات لازم مرزهای شرقی کشور تا پايان برنامه چهارم توسعه به وضعيت مطلوبی خواهد رسيد.

سردار اسماعيل احمدی‌مقدم، دبيرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بازديد از غرفه خبرگزاری دانشجويان ايران در پانزدهمين نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به خبرنگار ايسنا گفت: گزارش آخرين پيشرفت عمليات انسداد مرزها درروز سه‌شنبه گذشته در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر به رييس‌جمهوری ارائه شد که براساس آن، در تلاشيم با انجام عمليات انسداد مرزهای زابل تا پايان اسفندماه امسال، طرح آزمايشی انسداد مرزها را به پايان برسانيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين که در حال حاضر ۱۰۰ ميليارد تومان اعتبار برای انسداد مرزهای شرقی کشور پيش‌بينی شده است،‌ اظهار کرد: ميزان اعتبار اختصاص داده شده به کل مرزهای کشور در سال جاری ۱۰۰ميليارد تومان بوده است.

به گفته سردار احمدی‌مقدم با تصويب طرح‌های ارائه شده در رابطه با مرزهای شرقی کشور،‌ به مراتب بيشتر از هزينه‌ انسداد مرزها درباره قاچاق سوخت صرفه‌جويی اقتصادی خواهد شد.

فرمانده نيروی انتظامی، در ادامه درباره نصب دوربين‌ها در معابر شهری با اشاره به اين که به اين مساله بيش از حد پرداخته شده است، اظهار کرد: بنابراين طرح تنها ايستگاه‌های پليس برای پايش محيط پيرامون خود به دوربين مجهز می‌شوند و نصب دوربين در معابر شهری تنها توسط شهرداری‌ها امکان‌پذير است و يا با هماهنگی‌هايی که از سوی صنف‌های مختلف مانند طلافروشی‌ها و يا بانک‌ها با پليس انجام می‌گيرد، در اين اماکن نصب می‌شود.

وی با بيان اين که پليس به دنبال مفهوم سيستم‌های کنترلی در شهرهای اروپايی نيست و توانايی انجام چنين امری را نيز ندارد، گفت: براساس پيش‌بينی انجام شده در سال جاری ۱۰۰ پايگاه پليس در پايتخت به دوربين مجهز خواهند شد که اين کار از هم اکنون آغاز شده است.

سردار احمدی مقدم درباره کارت هوشمند درمان معتادان گفت: تا پايان امسال اين طرح به صورت آزمايشی در يکی از استان‌های کشور اجرا خواهد شد و در صورت موفقيت‌آميز بودن اين طرح در سال آينده در ساير استان‌ها فراگير می‌شود.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به بيمه معتادان نيز اظهار کرد: ستاد مبارزه با موادمخدر از وزارت رفاه و تامين اجتماعی نخواسته بود که معتادان را بيمه کند، بلکه بنا بود معتادانی که بيمه هستند را در رابطه با هزينه درمان اعتياد تحت پوشش قرار دارد. در اين رابطه وزارت رفاه مشکلاتی را مطرح کرده‌ است که به دنبال برطرف کردن اين مشکلات هستيم.

به گزارش خبرنگار حوادث ايسنا، در زمان حضور احمدی مقدم در غرفه خبرگزاری ايسنا، يک شهروند با انتقاد از نوع برخورد کارکنان نيروی انتظامی، عنوان کرد که مردم در زمان مراجعه به پليس دچار ترس می‌شوند، سردار احمدی مقدم در پاسخ به اين انتقاد گفت: نيروی انتظامی رويکرد جديدی را درباره نوع برخود کارکنانش با مردم آغاز کرده است و تا زمانی که اين رويکرد به عنوان يک فرهنگ رفتاری در بين تمام کارکنان نيروی انتظامی مطرح شود، مستلزم زمان است.

وی ادامه داد: مردم مشکلات و نوع برخوردهای نادرست کارکنان نيروی انتظامی را از طريق سامانه ۱۹۷ به پليس گزارش دهند و مطمئن باشند که مشکلات آن‌ها پيگيری شده و با ماموران خاطی برخورد خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016