دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: يک دولت ائتلافی می‌‏تواند مشکلات داخلی و خارجی را حل کند، هيچ کس به تنهايی قادر به اداره کشور نيست، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبيرمجمع تشخيص‌‏مصلحت نظام، گفت: به نظرمن هيچ کس به تنهايی نمی‌‏تواند کشور را اداره و مشکلات را حل کند، تنها يک دولت ائتلافی و کارآمد می‌‏تواند مشکلات داخلی و خارجی را حل نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار"ايلنا"، محسن رضايی در حاشيه مراسم بررسی نقش سردار شهيد حسن باقری در عمليات طريق‌‏القدس که از سوی بسيج دانشجويی دانشکده مديريت دانشگاه تهران برگزار ‌‏شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در صورت دو قطبی شدن انتخابات احمدی‌‏نژاد و يک نفر از اصلاح طلبان کانديدا خواهند بود اما اگر فضای انتخابات دو قطبی نشود احتمالاً پنج الی شش نفر وارد صحنه انتخابات خواهند شد.
وی ضمن تاکيد بر لزوم تشکيل دولت ائتلافی، افزود: به نظرمن دولت مقدم بر رئيس‌‏جمهور است اما متاسفانه دولت و رئيس‌‏جمهور درحال حاضر يکی هستند بايد فکری کرد تا اين مساله به خوبی در انتخابات حل شود و شاهد ضعف دولت‌‏ها نباشيم.
رضايی در واکنش به برخی اخبار مبنی بر جلسه مشترک وی با لاريجانی و قاليباف برای رسيدن اصول گرايان به وحدت، آن‌‏ را تکذيب کرد و تصريح کرد: همه به دنبال تحقق ايده تشکيل دولت کارآمد و ائتلافی هستم به اين معنا که اکثر کانديداهای انتخابات رياست‌‏جمهوری دور هم جمع شوند و از بين خود يک نفر را انتخاب کنند و سپس همه به دولت بروند و يک دولت قوی درست کنند که مردم پيشرفت و شکوفايی را ببينند.
وی ادامه داد: اگر دولت ائتلافی در اين دوره اتفاق نيفتد، مردم فشار خواهند آورد و به اين ترتيب افراد از تک روی پرهيز می‌‏کنند و به سمت دولت ائتلافی و کارآمد می‌‏روند.
رضايی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر چگونگی برخورد ايران با بحران‌‏های جهانی، گفت: بايد از فرصت‌‏ها استفاده کرد و سرمايه‌‏های خارجی را جلب نمود. اگر ايران اقدامات شجاعانه‌‏ای انجام دهد و برای مثال اوراق ملی با سود کم درخارج ازکشور منتشرکند و يا تضمين‌‏های لازم را به ايرانيان خارج از کشور بدهد تا آنان در داخل سرمايه گذاری کنند، می‌‏توانند از اين بحران جلوگيری نمود،‌‏ درحال حاضر بسياری از افراد حاضرند کارخانه‌‏های دولتی ما را به قيمت مناسب بخرند، برای نمونه چندماه پيش برای خريد پالايشگاه "بيد بلند اميديه" حاضر شدند دو ميليارد و سيصدميليون دلار بپردازند، بايد ديد فروش چه چيزهايی به مصلحت ما نيست و اين مسائل تفکيک شوند.





















Copyright: gooya.com 2016