سه شنبه 12 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امارات خواستار گفتگو با تهران درباره جزاير سه گانه ايرانی شد، مهر

رئيس امارات در مراسمی به مناسبت عيد ملی اين کشور خواستار آن شد تا درباره سه جزاير ايرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی با تهران مذاکره صورت گيرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری امارات ( وام )، "شيخ خليفه بن زايد آل نهيان" روزگذشته از تهران خواست تا درباره سه جزيره ايرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی مذاکرات مستقيمی انجام شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس امارات که اين سخنان را به مناسبت عيد ملی امارات ايراد کرد، با تکرار ادعاهای کشورش در اين باره گفت : کشورش بازگرداندن حق و حقوقش را در رابطه با جزاير سه گانه از اولويت های عملکرد سياسی خود قرار می دهد و در اين راستا بر گزينه ديپلماسی برای دستيابی به اهدف خود که مبتنی بر گفتگوی مستقيم با ايران است، تاکيد دارد.

وی در ادامه افزود : امارات داوری بين المللی يا ارائه اين مسئله را به دادگاه لاهه قبول دارد.

اين سخنان رئيس امارات در حالی است که ايران بارها بر رفع سوء تفاهمات با امارات درباره جزارير سه گانه تاکيد کرده است.

ادعای امارات درباره جزاير سه گانه ايران در شرايطی هرچند وقت يکبار تکرار می شود که کليه اسناد بين المللی و منطقه ای بر حاکميت هميشگی و تاريخی ايران بر اين جزاير دلالت دارد و ايرانی بودن اين جزاير غير قابل خدشه است.





















Copyright: gooya.com 2016