چهارشنبه 13 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عملکرد نهادهای امنيتی همدان در آستانه روز دانشجو، خبرنامه بوعلی سينا

خبرنامه بوعلی سينا - دانشجويان دانشگاههای استان همدان با نزديک شدن به روز دانشجو با نوعی جديد از برخوردهای نهادهای امنيتی روبرو شده اند، خانواده های اين دانشجويان با تماس های مکرر نهادهای امنيتی مبنی بر وعده به قتل رسيدن فعالان دانشجويی، تهديد به تجاوز جنسی به نزديکان و... روبرو بوده اند و فضای امنيتی حاکم بر دانشگاه بوعلی سينا به گونه ای تشديد شده که کارکنان انتظامات به جای تهديد به کميته انظباطی رسما دانشجويان دگر انديش را به حداقل ۶ ماه زندان تهديد کرده و بر خلاف گذشته اعلام می کنند دانشجويان را به جای تحويل به حراست و کميته های انظباطی به نيروهای امنيتی و دادگاه تحويل خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنامه بوعلی سينا، شدت يافتن تهديدات امنيتی، برخورد با دانشجويان عادی به جرايم واهی در حالی صورت می گيرد که حضور دانشجويان دانشگاههايی چون امام حسين در دانشگاه به صورت چشم گيری افزايش يافته و در حالی که دانش آموختگان دانشگاههای استان توسط انتظامات دانشگاهها تهديد به حبس حداقل ۶ ماه در زندان می شوند، افزايش حضور افراد غير دانشجوی مرتبط با تشکل های حکومتی چون انجمن اسلامی مستقل از دانشجو به صورت چشمگيری مشاهده می شود.

مجموعه نهادهای امنيتی استان همدان هر روز شيوه جديدی از اعمال فشار بر فعالان را به مرحله اجرا می گذارند و براساس شواهد احتمال دستگيری تمامی اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان همدان پيش از برگزاری مراسم روز ۱۶ آذر اين تشکل يا در حين آن توسط نيروهای امنيتی وجود دارد.

نهادهای امنيتی استان همدان در تماس با خانواده های اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان همدان از تهديد هايی چون مراجعه به پزشکی قانونی همدان برای شناسايی پيکر فرزند به قتل رسيده تا چند ساعت آتی، تهديد به تجاوز به مادر، خواهر و ساير بستگان فعالان دانشجويی در صورت استمرار فعاليتشان و برخی تهديد های مشابه ديگر استفاده می کنند تا به حدی که اعضای خانواده برخی از اين فعالان دانشجويی در اثر وحشت ايجاد شده در جريان اين تهديدها راهی مراکز درمانی شده اند.

برخی از گزارش ها از بسيج شدن برخی عناصر چماغ دار مناطق محروم استان برای حمله به دانشجويان در روز دانشجو توسط نهادهای امنيتی استان حاکی است و با توجه به سابقه تاريخی نهادهای امنيتی و نظامی استان همدان که در چند سال اخير حتی سابقه تهاجم نيروهای ارتش به دانشگاه بوعلی سينا و مجهز کردن مزدوران انتظامات به گاز اشک آور و باتوم برقی دارند، احتمال باز تکرار جنايات رخ داده در دانشگاههای در دهه اخير را بيش از پيش تقويت می کند.

همچنين موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی همدان (زير مجموعه دانشگاه علم و فرهنگ) نيز اقدام به راه اندازی بخش حراست دانشگاه نموده و در آستانه روز دانشجو در طی همکاری با نهادهای امنيتی و حراست ساير دانشگاههای استان در حال آماده کردن ليستی از فعالان دانشجويی آن موسسه آموزش عالی برای برخورد های امنيتی آتی با آنان می باشد.

لازم به ذکر است که تجمع دانشجويی - اعتراضی دانشجويان دانشگاههای همدان به مناسبت روز دانشجو در ظهر روز ۱۶ اذر در محوطه ی هشت ظلعی دانشکده علوم پايه دانشگاه بوعلی سينا برگزار خواهد شد.





















Copyright: gooya.com 2016