جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين شريعتمداری: طرح دولت وحدت ملی در جمهوری اسلامی ايران مفهومی ندارد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
مديرمسوول روزنامه کيهان گفت: طرح دولت وحدت ملی برای زمانی است که خطری کشور را تهديد می‌‏کند و قرار است مردمی که تفرقه دارند، با يکديگر متحد شوند و چنين حالتی در جمهوری اسلامی مفهومی ندارد.

به گزارش خبرنگار "ايلنا"، حسين شريعتمداری در حاشيه راهپيمايی حمايت از مردم غزه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی پيشنهادات مبنی بر تشکيل دولت وحدت ملی، اظهار داشت: چنين موضوعی در ايران مفهوم ندارد، برای مثال در لبنان سيدحسن نصرالله از دولت وحدت ملی سخن می‌‏گويد تا اعضای گروه‌‏ها،‌‏ قوميت‌‏ها و مذاهب مختلف را در برابر خطر بيرونی که همان اسراييل است، متحد کند. در عراق نيز صحبت از دولت وحدت ملی امری طبيعی به حساب می‌‏آيد زيرا هدف مشترک ملت عراق خروج اشغالگران است. همچنين اين موضوع در افغانستان هم وجود دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: بحث دولت وحدت ملی در ايران هيچ مفهومی ندارد زيرا رئيس‌‏جمهور و دولت، برخواسته از آرا و نظرات مردم هستند. وحدت ملی به معنای آن است که گروه‌‏های مختلف در کابينه سهم داشته باشند و اين الگو، برای کشورهايی است که رئيس‌‏جمهور را احزاب تعيين می‌‏کنند؛ در حالی که در ايران، مردم مستقيماً رای می‌‏دهند و انتخاب کابينه، حق رئيس‌‏جمهور است، البته مجلس هم حق دخالت دارد.
شريعتمداری در واکنش به سوال "ايلنا" مبنی بر اين‌‏که محسن رضايی نيز چنين پيشنهادی را داده است، پاسخ داد: به نظر من اين پيشنهادات بی‌‏مورد است.
مدير مسئول روزنامه کيهان در بخش ديگری از اظهارات خود درباره جنايات رژيم صهيونيستی در غزه،‌‏گفت: در اين ماجرا برخی از سران عرب دخالت دارند،‌‏ برای مثال گذرگاه رفح که نزديک به ۱۱ کيلومتر طول دارد، ‌‏در اختيار مصر است بنابراين مصر می‌‏تواند به راحتی آن را باز کند.
وی با اشاره به قرارداد گذرگاه‌‏ها که در سال ۲۰۰۵ به امضای محمود عباس و رژيم اشغالگر قدس رسيد، اظهار داشت: در آن زمان و حتی اکنون ، محمود عباس نماينده واقعی مردم فلسطين نيست. مردم فلسطين به حماس رای دادند. بنابراين مصر هيچ توجيهی برای بسته نگه داشتن گذرگاه رفح ندارد.
شريعتمداری ادامه داد: دولت مصر حتی اغماض هم نمی‌‏کند، مردم غزه در برخی مکان‌‏ها تونل زده بودند و از طريق آن تونل‌‏ها، حداقل مايحتاج خود را تهيه می‌‏کردند اما دولت مصر مدخل تونل‌‏ها را منفجر کرد.
وی همکاری دولت مصر و دولت سعودی با اسرائيل را کاملاً مشهود ارزيابی و تاکيد کرد: اگر مصر و عربستان دست از همکاری با اسرائيل بردارند، بسياری از مسايل حل می‌‏شود.
شريعتمداری با اشاره به نقش و تاثير کنفرانس اسلامی يادآور شد:‌ وظيفه اصلی کنفرانس اسلامی در اين‌‏گونه موارد بروز پيدا می‌‏کند اما آن نيز سکوت محض دارد.
وی با اشاره به جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان و اسرائيل اضافه کرد:‌ اسرائيل در جنگ ۳۳ روزه نشان داد که هيمنه‌‏اش شکننده است و می‌‏داند که توان برخورد را ندارد. نبايد از رژيم اشغالگر قدس انتظار داشت بلکه اين انتظار از جهان اسلام است که بجنبند و دست به کار شوند. از سازمان ملل نيز نمی‌‏توان انتظاری داشت، زيرا همواره نشان داده که به هيچ وجه با مسلمين همراهی نمی‌‏کند. تنها کاری که بان‌‏کی‌مون انجام داد، انتشار بيانيه بود.
شريعتمداری در پايان ادامه داد: رژيم صهيونيستی بسياری از قطعنامه‌‏ها را ناديده گرفته و تنها راهکار نجات مردم غزه حرکت، خيزش و جنبش مسلمين است.





















Copyright: gooya.com 2016