چهارشنبه 20 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: طرح وحدت ملی متعلق به آقای ناطق است؛ آن‌را وارونه نکنيد، ايسنا

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسشی درباره‌ موانع اجرای سياست‌های کلی اصل ۴۴ در حاشيه همايش علمی کاربردی « اصل ۴۴؛ موانع و راهکارها» گفت: به هر حال اين اجلاس تشکيل شده تا موانع را تشخيص دهد. من فکر می‌کنم نه مجلس، نه دولت، نه مجمع تشخيص مصلحت نظام به وظايفشان خوب عمل نکرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايسنا، رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام که در حاشيه اين همايش که از سوی بسيج داشجويی دانشگاههای استان تهران، برگزار شده بود، سخن می‌گفت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگری که درباره‌ی طرح وحدت ملی و طرح آن از سوی اصلاح‌طلبان پرسيد، اظهار کرد: چيز جالبی است که اين طرح به صورت عوامانه مطرح می‌شود. اين طرح را اول آقای ناطق نوری مطرح کردند که جزء اصلاح‌طلبان نيستند. بعد هم آقای لاريجانی مطرح کردند که او هم جزء اصلاح‌طلبان نيست. بعد هم جامعه‌ روحانيت مبارز با خواست عسگراولادی، باهنر و حبيبی به ميدان آمد.

وی ادامه داد: فقط وقتی آقای کرباسچی آن را قبول کرد، موج برگشت و گفتند اصلاح‌طلبان اين را مطرح کرده‌اند؛ در حالی که اصلاح‌طلبان با اين طرح مخالفند؛ زيرا اين طرح معنايش اين است که رييس‌جمهور اصول‌گرا و کابينه مشترک باشد، اين طرح آقای ناطق است؛ آن را وارونه نکنيد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در پاسخ به سوال ديگری درباره اوضاع غزه نيز تاکيد کرد: من فکر می‌کنم کشورهای اسلامی حقيقتا گناه بزرگی را مرتکب می‌شوند. اسرائيل جنايات ضد بشری زيادی در آنجا انجام داده و دادگاه بين‌المللی کيفری نيز در اين باره کوتاهی کرده است. در اين باره جنايات ضد بشری در جريان است که بايد در دادگاه بين‌المللی به آن رسيدگی شود.





















Copyright: gooya.com 2016