یکشنبه 24 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی کروبی: تحت هيچ شرايطی از صحنه کنار نخواهم رفت، بعد از انتخابات ناگفته‌‏های اين دوران را تشريح می‌‏کنم، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير کل حزب اعتمادملی با اعلام حضور قطعی در انتخابات آينده، گفت: : امروز اعلام می‌‏کنم با فرض حضور يا عدم حضور هر عزيز ديگری همچون آقايان هاشمی ، خاتمی ، ميرحسين موسوی و عبدالله نوری ديگر تحت هيچ شرايطی از صحنه کنار نخواهم رفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش "ايلنا" مهدی کروبی طی سخنانی در جلسه روز گذشته شورای مرکزی حزب اعتماد ملی ضمن تبريک اعياد سعيدقربان و غدير به تشريح فضای سياسی کشور پرداخت و با بازخوانی چگونگی ورود به صحنه انتخابات رياست جمهوری به دعوت شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، شخصيت ها، چهره‌‏های سياسی و گروه‌‏های مختلف از وی جهت حضور در دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری اشاره کرد و گفت: در ايام ماه مبارک رمضان در يک مراسم افطاری که جمعی از مسئولين دوران اصلاحات و فعالين سياسی حضور داشتند پيشنهاد شد که کانديداهای مختلف وارد عرصه شوند و به کار و فعاليت انتخاباتی و تبليغاتی بپردازند و با گذشت زمان ميزان اقبال مردمی و همين طور موانع راه مشخص می‌‏کند که چه کسی دارای وضعيت مناسب‌‏تری نسبت به ديگران است با اين روند حرکت به سمت همگرايی با کانديدای واحد تقويت می‌‏شود و در همان جلسه قريب به اتفاق حاضرين در تائيد اين مدل پيشنهادی صحبت کردند.
وی افزود: بر همين مبنا نماينده‌‏ای از طرف حزب به کار گروه فرستاديم و در کار گروه موضوع منشور ائتلاف و شورای حکميت مطرح شد که مورد تائيد اعضا قرار گرفت بنابر گفته نماينده حزب - آقای گرامی مقدم - که بارها در مصاحبه‌‏ها نيز عنوان کرده است در همان پيش نويس که به عنوان منشور ائتلاف عنوان شد تاريخ اعلام نامزدی افراد ۲۰ آذرماه مقرر گرديد که حتی نظر شخصی من اول آذر ماه بود .چهاردهم آذر ماه در گردهمايی حزب کارگزاران برای اولين بار به تاريخ ۲۰ آذر ماه اشاره کردم تا امروز هيچ کانديدايی از جريان اصلاحات نه اعلام آمادگی کرده است و نه گفته شورای حکميت را قبول دارد.
کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری با اشاره به حجم سنگين فعاليت‌‏های انتخاباتی در سطح کشور تاکيد کرد : ما در شرايطی هستيم که هيچ امکاناتی نداريم و رقبای ما دارای امکانات فراوانی هستند اگر می‌‏خواهيم وارد شويم بايد جدی و با تمام قدرت حضور پيدا کنيم شما مطمئن باشيد رقبا همه توان خود را به کار بسته اند و وارد عرصه انتخابات شده اند و نه نگران شايعه سازان هستند و نه دغدغه امکانات دارند.
دبيرکل حزب اعتماد ملی در بخش ديگری از سخنان خود تصريح کرد: البته بعد از انتخابات -هرچه سرنوشت آن باشد - تمام آن چرا که در اين ايام رخ داده را تشريح خواهم کرد.
وی با بيان اينکه از ورود هر عزيز و بزرگواری که وارد انتخابات شود استقبال خواهيم کرد،گفت: ا از اينکه همه افراد به طور جدی وارد رقابت‌‏ها شوند استقبال می‌‏کنيم از دوستان و عزيزان و از کسانی که در حزب و يا خارج از حزب ابراز محبت کرده‌‏اند صميمانه خواهش می کنم از هر گونه تخريب و تعضيف خودداری کنند و به هيچ وجه وارد عرصه‌‏های خلاف اخلاق سياسی نشوند. تنها و تنها به کار سازنده بپردازند.
کروبی خاطر نشان کرد:اکنون پس از همه فراز و نشيب‌‏ها وارد صحنه شده‌‏ايم و داوطلب انتخابات رياست جمهوری هستيم امروز اعلام می کنم با فرض حضور يا عدم حضور هر عزيز ديگری همچون آقايان هاشمی ، خاتمی ، ميرحسين موسوی و عبدالله نوری ديگر تحت هيچ شرايطی از صحنه کنار نخواهم رفت برای اينکه اگرها مطرح نشود،و تزلزل به وجود نيايد، برای اين که نيروها معطل نشوند به عزيزان می‌‏گويم هيچ مانعی در تصميم من نخواهد بود چون شرايط به گونه‌‏ای است که هرگونه اما و اگر جزتزلزل چيز ديگری نصيب نخواهد کرد. پس شما مطمئن باشيد من در هر صورت در صحنه خواهم ماند و منتظر مذاکره و مباحث اين چنينی نخواهم بود و ديگر وارد گفت وگوها نمی‌‏شويم.
دبير کل حزب اعتماد ملی در بخش ديگری ازسخنان خود خطاب به مسوولين استان‌‏ها که جمعی از آنها در جلسه حضور داشتند اظهار داشت : از نيروهای غيرحزبی که ابراز محبت نموده‌‏اند بخواهيد اگر عزيزی ترديد دارد تصميم گری خود را در زمان مناسب انجام دهد و در صورت رسيدن به جمع بندی شفاف و صريح فرض خود را بر آن بگذارد که همه افراد بالقوه و بالفعل وارد صحنه انتخات شده‌‏اند تصميم خود را بگيرند.
کروبی يادآور شد: بحث آمدن يا نيامدن موضوعی است که تا دهه سوم فروردين ماه سال آينده زمان می‌‏برد در انتخابات نمی‌‏توان تاريخ برای کسی اعلام کرد. ما نمی‌‏خواهيم نيروها بلاتکليف باشند خيلی از توهين‌‏ها و تخريب‌‏ها را برای وحدت تحمل کرديم اما اکنون به اين نتيجه رسيده‌‏ايم که راهی جز اين نداريم.
وی با اظهار اميدواری نسبت به برگزاری سالم انتخابات رياست جمهوری، گفت: انشاء الله انتخابات سالم پرشکوه و آزادی داشته باشيم و هرچه مردم انتخاب کنند مورد استقبال ما است در حين آنکه به ياری خدا برای پيروزی تلاش می‌‏کنيم .
ايشان در پايان سخنان خود از هم حزبی‌‏های خود خواست که ضمن افزايش فعاليت‌‏ها ، فعاليت‌‏های خود را منسجم‌‏تر نمايند.





















Copyright: gooya.com 2016