چهارشنبه 27 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه‌ تظاهرات در يونان، حمله‌ تظاهرکنندگان به ايستگاه‌های راديو و تلويزيون، ايسنا

تظاهرکنندگان يونانی پس از روزها تظاهرات خشن خيابانی با تغيير تاکتيک وارد استوديوهای راديو و تلويزيون اين کشور شدند و مجريان برنامه‌ها را مجبور کردند تا پيام‌های ضد دولتی بگويند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به گفته‌ی مقامات تلويزيون دولتی نت يونان، گروهی متشکل از ۱۰ جوان وارد استوديوی اين تلويزيون شدند و پخش سخنرانی کوستاس کارامانليس، نخست وزير اين کشور را قطع کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آنها هم‌چنين اپراتورهای دوربين‌های استوديو را مجبور کردند تا آنها و پارچه‌های آن‌ها را نشان دهد که بر روی آنها نوشته شده بود: "تماشا کردن بس است، به خيابان‌ها برزيد" و "هر کسی را که دستگير شده، آزاد کنيد".

رييس اين تلويزيون اعلام کرد که به نظر می‌رسيد که تظاهرکنندگان چگونگی کار کردن با دوربين‌ها و اتاق فرمان را می‌دانستند.

هم‌چنين تظاهرکنندگان در شهر تسالونيکی در شمال يونان وارد سه ايست‌گاه راديويی محلی شدند و تنها زمانی اين مکان‌ها را ترک کردند که پيامی اعتراض‌آميز از سوی آن‌ها به طور مستقيم پخش شد.

افزون بر اين، پس از دو روز آرامش نسبی، با حمله‌ی جوانانی که صورت‌های خود را پوشانده‌ بودند به مقر پليس در آتن، پايتخت يونان و درگيری تظاهرکنندگان با پليس در تسالونيکی، خشونت بار ديگر آغاز شد.

براساس آمار پليس، ۳۰ جوان با پرتاب بمب‌های بنزينی و سنگ به ساختمان پليس ضد شورش به هفت ماشين و يک اتوبوس پليس خسارت وارد آوردند.

پليس ضد شورش در تسالونيکی برای متفرق کردن ۳۰۰ جوان که در بيرون از مجموعه‌ی اصلی دادگاهی اين شهر به سوی پليس ميوه و سنگ پرتاب می‌کردند، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

هم‌چنين سه بانک آتن نيز به آتش کشيده شده است.

تظاهرکنندگان عدم حضور پليس ضد شورش در خيابان‌ها و خلع سلاح پليس را خواستارند.

روند سيستم آموزشی يونان نيز به دليل اشغال شدن چندين دانشگاه و دبيرستان توسط دانشجويان و دانش آموزان دچار اختلال شده است.

از سوی ديگر گيورگوس پاپاکنستانتينوئو، سخنگوی سوسياليست‌های اپوزيسيون يونان که استعفای دولت را خواستار شده‌اند، گفت: کاسه‌ی صبر يونانی‌ها به سر آمده است. مردم جواب می‌خواهند نه سخنرانی.





















Copyright: gooya.com 2016