سه شنبه 10 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اظهارات سخنگوی قوه قضاييه در باره وضعيت کبودوند، دستگيری ابراهيم مددی و پرونده های برادران علايی و حسين درخشان، ايسنا

عليرضا جمشيدی، سخنگوی قوه قضاييه درنشست خبری امروز از وضعيت جسمانی محمدصديق کبودوند، بازداشت ابراهيم مددی، پرونده های برادران علايی، حسين درخشان و... سخن گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه برادران علايی به‌زودی برگزار می‌شود

از جمشيدی درباره پرونده برادران علايی سوال شد که پاسخ داد: پرونده به دستگاه واصل شده و در همين روزها جلسه‌ی دادگاه برگزار می‌شود. اتهامات نيز همانگونه که پيش از اين اعلام شد، اقدام عليه امنيت داخلی از طريق همکاری با کشور آمريکا، فعاليت تبليغی عليه نظام و عضويت در گروه‌های معاند نظام است.

پرونده حسين درخشان در مرحله تحقيقات مقدماتی است

وی درباره وضعيت حسين درخشان نيز اظهار کرد: اين پرونده در مرحله‌ی تحقيقات مقدماتی است و وی در بازداشت به سر می‌برد و از جمله اتهامات وی، مسايل و مواردی است که در رابطه با ائمه اطهار (ع) مطرح شده بود و وی اکنون در اختيار دادگاه انقلاب است.

حکم بهنود شجاعی متوقف است

خبرنگاری از سخنگوی قوه‌ی قضاييه توضيحات بيشتر در رابطه با پرونده‌ی بهنود شجاعی را خواستار شد که وی پاسخ داد: ما در نظام قضايی تلاش می‌کنيم که اينگونه افراد اعدام نشوند و تا آنجايی که ممکن است پرونده با صلح و سازش ختم شده و حکم اجرا نشود. در اين مورد تلاش‌های بسياری هم از سوی قضات و هم از سوی خيرين و هنرمندان صورت گرفت. در اين رابطه شبهه‌ای مطرح شده که آيا نواری که در رابطه با رضايت اوليای دم مطرح شده وجود دارد يا نه؟ که اين نوار در دادگاه کيفری مطرح شد و قضات تشخيص دادند که اين گذشت نيست؛ اما در عين حال حکم متوقف است.

جمشيدی در پاسخ به اين سوال که آيا در اين رابطه به فتاوای آيات عظام در مواردی که شبهه وجود دارد توجه می‌شود؟ که وی پاسخ داد: قطعا فتاوا مورد استناد قرار می‌گيرد و تشخيص اين امر بر عهده‌ی قاضی است.

حکم «افسانه . ر» هنوز به تاييد قضات ديوان عالی نرسيده است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تاييد حکم سنگسار «افسانه . ر» در شيراز سوال کرد که وی پاسخ داد: اين حکم هنوز به تاييد قضات ديوان عالی نرسيده است.

محمدصادق کبودوند مشکل حاد جسمانی ندارند

جمشيدی همچنين درباره محمدصادق کبودوند که مورد سوال خبرنگاری در جلسه بود، اظهار کرد: ايشان مشکل حاد جسمانی ندارند و به دليل بيماری در زندان تحت مراقبت پزشکی هستند. دو بيماری آنفولانزا و کليه برای ايشان مطرح شده که اگر نياز به مرخصی و مداوای خارج از زندان باشد، اين مورد انجام می‌شود. وی در حال تحمل محکوميت قطعی‌اش است که مجموعا ۱۱ سال محکوميت دارد و اتهاماتش اقدام عليه امنيت و تبليغ عليه نظام است.

پلمب موقت کانون مدافعان حقوق بشر به محض دريافت مجوز بازگشايی می‌شود

وی همچنين درباره پلمب کانون مدافعان حقوق بشر اظهار کرد: همانطور که در اطلاعيه آمده ظاهرا بر اساس خبری که از دادسرای تهران داشتيم، اخطارهايی متعدد از طرف وزارت کشور درباره مجوز به آنها داده شده بود؛ با توجه به اينکه مجوز دريافت نکرده‌اند، اين دفتر پلمب شده است؛ البته در پلمب دفتر هيچگونه تعرضی نسبت به افراد صورت نگرفته است و به محض دريافت مجوز، اين پلمب موقت بازگشايی می‌شود؛ اگر هم مجوزی دارند ارايه کنند تا رسيدگی‌ها صورت گيرد.

ابراهيم مددی برای گذراندن دوران محکوميت در زندان است

جمشيدی درباره پرونده ابراهيم مددی نيز گفت: وی به سه سال و شش ماه حبس محکوم شده و اکنون برای تحمل محکوميت در زندان به سر می‌برد.





















Copyright: gooya.com 2016