چهارشنبه 18 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده محمد ملکی به شيرين عبادی: چرا برای دفاع از حقوق خود و ديگران مقاومت صلح جويانه نمی‎کنيد؟ اطلاعات نيوز

با سلام
اطلاع يافتيم پس از يورش بردن و مهر و موم کردن دفتر مدافعان حقوق بشر، ديروز به خانه‎ شخصی شما که دفتر وکالتتان هم در آنجاست مامورين حکومتی هجوم آورده و تعدادی از پرونده های مردم که شما وکالت آنها را بعهده داشته‎ايد همراه با کامپيوتر و سی‎دی و را بيغما برده اند. بخاطرتان هست فردای روزی که درب دفتر مدافعان حقوق بشر را به روی شما و مردم بستند
تلفنی از سرکارعالی پرسيدم چه می خواهيد بکنيد؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر کار مامورين قانونی بوده که حق اعتراضی برای شما نمی‎ماند، ولی اگر هما۸ ۶گونه که خود معتقديد قانونی نبوده، آيا نبايد در مقابل اين کار غير قانونی عکس‎العمل جدی نشان داد؟
و در همان حال پيشنهاد کردم از اعضای شورای ملی صلح که در آنجا تاسيس شده بخواهيد با مراجعه به د فتر و تجمع و شکستن مهر ومومِ غير قانونی وارد آنجا شوند و جز با اخراج يا دستگيری و ضرب و شتم از آنجا خارج نشوند تا دنيا بهتر بداند در کشور ما نقض حقوق انسانها تا کجاست.
شما و دوستانتان اينکار را نپذيرفتيد و پنداشتيد با تعامل و گفتگو وضوع حل خواهد شد، در حاليکه گفته بودم اگر در برابر چنين اعمالی نايستيد، مهاجمين تشويق خواهند شد و حتی به خانه شما و ديگران هجوم خواهند برد و اينکار يک رويه معمولی خواهد گرديد و متاسفانه چنين شد.
تا کی بايد مردم ناظر ضعف و عدم مقاومت فعالان حقوق بشر بوده و فقط شاهد صدور بيانيه در محکوميت اين اعمال باشند؟ چرا برای دفاع از حقوق خود و ديگران مقاومت صلح جويانه نمی‎کنيد؟ اگر تشکلهايی مانند مدافعان حقوق بشر و شورای ملی صلح نمی توانند در برابر جنگی که حاکميت عليه حقوق بشر ايجاد کرده است بايستند، پس اين تشکل‎ها برای چيست؟

با احترام
دکتر محمد ملکی
۱۱/۱۰/۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016