شنبه 21 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: برخی از دوستان معنای اجماع را همه با من بودن می‌دانند، ايلنا


تهران- خبرگزاری کار ايران
کروبی با بيان برخی از اقدامات خود در مبارزه با انحراف از مسير آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام گفت: همواره خواستار حرکت در چارچوب قانون اساسی، مسير آرمان‌های انقلاب و خط امام بوده‌ام و هستم و معتقدم که نبايد اجازه دهيم اين آرمان‌ها و خط امام توسط برخی از جريانات مخدوش شود. با دبيرکل حزب اعتماد ملی ديدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش "ايلنا"، مهدی کروبی در جمع دانشجويان دانشگاه زنجان با تشکر از مردم استان زنجان، گفت: زنجانی‌ها هميشه در خط مقدم دفاع از کشور و آزادی‌خواهی بوده‌اند و علما و دانشگاهيان زنجان همواره نقش عمده‌ای در دفاع از اسلام و کشور داشته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کروبی سپس با اشاره به گوشه‌هايی از مبارزات دانشجويان قبل از انقلاب اسلامی، گفت: من خود به عنوان کسی که سال‌ها به عنوان دانشجو در دانشگاه حضور داشته و از نزديک شاهد فعاليت‌های دانشجويی بوده‌ام، شهادت می‌دهم که حرکت و جنبش دانشجويی يکی از سالم‌ترين و مؤثرترين جنبش‌های تاريخ ايران بوده است و به همين دليل از اهميت بسيار بالايی برخوردار است.
وی با اشاره به تأثير بنيادی جنبش دانشجويی در مبارزات ملت ايران و حرکت‌های اصلاحی گفت: همين نکته موجب شده است که دوست و دشمن و موافق و مخالف نگاه ويژه‌ای به جنبش دانشجويی داشته باشند.
کروبی در ادامه با اشاره به برخی از حوادثی که بر جنبش دانشجويی رفته است، گفت: بنده به عنوان يکی از علاقمندان به حرکت‌های دانشجويی و کسی که سال‌ها با دانشجويان عزيز از نزديک در ارتباط بوده‌ام، چند نکته را خدمت عزيزان عرض می‌کنم که اميدوارم مورد توجه دوستان دانشجو قرار گيرد. نکته اول اين‌است که دانشجويان عزيز بايد مواظب باشند که استقلال خود را تحت هر شرايطی حفظ کنند و اجازه ندهند که برخی از جريان‌های سياسی از آنان به عنوان پياده‌‌نظام استفاده کنند و نگاه ابزاری به آنان داشته باشند.
دبيرکل حزب اعتمادملی در ادامه با تأکيد بر ضرورت نگاه علمی و کارشناسانه توسط فعالان دانشجويی گفت: از دانشجويان عزيز انتظار می‌رود که در مواجهه‌ با هر پديده و مسأله‌ای، علمی و کارشناسانه با آن برخورد کنند. مثلًا اگر می‌خواهند وارد حرکتی شوند و يا دست به يک عمل سياسی بزنند، بايد بدانند که اين حرکت از کجا آغاز می‌شود و سر از کجا درخواهد آورد.
کروبی با اشاره به سوابق حمايت خود از حقوق اقشار مختلف مردم، گفت: من چه زمانی که مسؤوليت داشته‌ام و چه زمانی که در مسؤوليت نبوده‌ام، همواره از حقوق همه مردم، فارغ از سليقه سياسی آنان دفاع کرده‌ام و امروز نيز به عنوان يک مسلمان علاقمند به سرنوشت کشور برخود واجب می‌دانم که از حقوق همه ملت به ويژه دانشگاهيان و دانشجويان دفاع کنم.
کروبی سپس با اشاره به اقدامات خود در دفاع از دانشجويان و هم‌چنين اعتراض جدی به بازداشت لقمانيان و برخورد قاطع خود با حکم اعدام آقاجری و اعتراض به محدوديت‌های ايجاد شده برای دراويش گنابادی و... و هم‌چنين اعتراض به ردصلاحيت‌های بی‌مبنا گفت: من اصلاح‌طلبی را در تلاش برای التزام تمامی ارکان حکومت به قانون، دفاع از حقوق شهروندی و ميزان بودن رأی ملت می‌دانم و در اين زمينه فرقی بين هيچ‌يک از شهروندان قائل نيستم و از حقوق همه ملت ولو مخالفان سياسی و حتی مخالفان اعتقادی خودم دفاع می‌کنم و حاضرم هر هزينه‌ای را در دفاع از حقوق مردم بدهم.
دبيرکل حزب اعتمادملی هم‌چنين با انتقاد از برخوردهايی که با دانشجويان انجام می‌شود، گفت: من با اين برخوردها مخصوصاً ايجاد محروميت از تحصيل برای دانشجويان مخالفم و اين روش را در تعارض با قانون اساسی، آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام می‌دانم.
کروبی در ادامه با بيان برخی از اقدامات خود در مبارزه با انحراف از مسير آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام گفت: همواره خواستار حرکت در چارچوب قانون اساسی، مسير آرمان‌های انقلاب و خط امام بوده‌ام و هستم و معتقدم که نبايد اجازه دهيم اين آرمان‌ها و خط امام توسط برخی از جريانات مخدوش شود.
وی افزود: البته امروزه قانون اساسی به عنوان ثمره‌ مبارزات ملت ايران و چکيده‌ آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام مطرح است و من معتقدم هرکس که التزام به قانون اساسی ندارد، قطعا التزام به آرمان‌های انقلاب اسلامی و خط امام نيز ندارد.
کروبی در خصوص ضرورت اجماع اصلاح‌طلبان نيز گفت: ما همواره طرفدار اتحاد و اجماع اصلاح‌طلبان بوده‌ايم و راهکارهايی را هم برای رسيدن به اين اتحاد و اجماع پيشنهاد و در برابر بسياری از جفاها به خاطر جلوگيری از ايجاد اختلاف در ميان اصلاح‌طلبان سکوت کرده‌ايم. ولی اين ديگران بوده‌اند که با اتخاذ برخی روش‌های غيرمعقول و خارج از ضوابط منطقی مانع اتحاد اصلاح‌طلبان و ايجاد اجماع در ميان آنان شده‌اند و می‌‌شوند. ما معنای اتحاد و اجماع را همه‌باهم بودن می‌دانيم، ولی متأسفانه برخی از دوستان معنای اتحاد و اجماع را همه با من بودن می‌دانند و می‌کوشند که نظر خود را برهمگان تحميل کنند.
وی ادامه داد: با همه‌ی اين‌ها ما هم‌چنان معتقد به اتحاد و اجماع بر اساس اصول و ضوابط منطقی هستيم و معتقديم که بايد برای رسيدن به اجماع به بررسی واقعيت‌های موجود جامعه و گذشته اصلاحات و توانمندی‌های افراد مطرح برای انتخابات رياست‌جمهوری پرداخت و به دور از جار و جنجال و لحاظ منافع شخصی و گروهی به اين نتيجه رسيد.
کروبی در پايان با اشاره به ضرورت تلاش برای حل مشکلات معيشتی مردم گفت: من در جريان اين مشکلات هستم و از مشکلاتی هم که برای فعالان در صنعت و کارگران محترم و شريف در استان زنجان ايجاد شده است، ناراحتم و اميدوارم که با اتخاذ تدابير لازم توسط مسؤولان مشکلات عامه مردم مخصوصاً کارگران زحمتکش در زنجان حل شود. البته ما برای حل اين مشکلات تلاش خواهيم کرد.





















Copyright: gooya.com 2016