سه شنبه 24 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای ملی صلح: اين بن‌بست بايد شکسته شود

تا امروز به اعتراضات شيرين عبادی بنيانگذار شورای ملی‌صلح پاسخی در خور داده نشده است. بستن دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر به کدام بهانه؟ برگزاری شصتمين سالگرد تصويب اعلاميه جهانی حقوق بشر را ناکام گذاشتند ، دفتر کانون را پلمب کردند، با دادن شعارهای ناشايست در مقابل دفتر وکالت خانم عبادی تجمع کردند و شعارهای موهن بر در و ديوار منزل ايشان نوشتند...، اينها مبين چه اهدافی است؟



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تحديد آزادی‌های فردی و فضای اجتماعی و اين همه غوغای غيرقانونی، مولود ادعايی ‌است که صحت ندارد. می‌گويند کانون مدافعان دارای پروانه رسمی فعاليت‌ نيست ولی اصل ۲۶ قانون اساسی و قانون احزاب مصوب سال ۱۳۶۰ چنين ادعايی را منطقی نمی‌داند. در عين حال کميسيون ماده ۱۰ قانون احزاب، چهار سال پيش صدور مجوّز برای اين تشکل را تصويب کرده است ، اما مسؤولين وزارت کشور تا به امروز وضعيت نهايی را روشن نکرده‌اند به رغم تکليف قانونی، از صدور پروانه برای کانون خودداری نموده‌اند . چرا ؟
شورای ملی صلح با نظر به اين نوع برخوردهای سلبی و هزينه آور، خواهان بازگشايی دفتر کانون مدافعان حقوق‌بشر و پايان دادن به تحرکات فرسايشی عليه خانم شيرين عبادی و ساير فعالان حقوق‌بشر است. خواسته‌ای که همه آزاد انديشان ايران و جهان نيز خود را در انجام آن سهيم می‌دانند.

شورای ملی صلح
۲۵ دی ۱۳۸۷





















Copyright: gooya.com 2016