سه شنبه 1 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شهناز غلامی، فعال حقوق زنان، آزاد شد، راديو فردا

شهناز غلامی، وبلاگ‌نویس و فعال حقوق زنان در آذربایجان، شنبه گذشته پس از تحمل بیش از دو ماه حبس با سپردن وثیقه ۲۰ میلیون تومانی تا زمان تشکیل دادگاه خود آزاد شد.

مقامات قضایی هنوز زمان تشکیل دادگاه او را اعلام نکرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم غلامی، صاحب وبلاگ «آذرزن»، در تاریخ ۱۹ آبان‌ماه به دنبال شکایت نیروی انتظامی و به اتهام «تشویش اذهان عمومی» بازداشت شد.

این فعال حقوق زنان پیشتر در مهرماه ۸۷ به اتهام «تبلیغ علیه نظام» ‌در دادگاه انقلاب تبریز به شش ماه زندان محکوم شده بود ، اما پیش از اعلام رأی این دادگاه در آبان ‌ ماه بازداشت و به زندان تبریز فرستاده شد.

شهناز غلامی اول دی‌ماه در اعتراض به طولانی شدن مدت بازداشت خود به اعتصاب غذایی هشت روزه دست زد.

پیشتر محمدعلی دادخواه ، از وکلای مدافع خانم غلامی ، با اشاره به کیفرخواست صادره برای ا و گفته بود که اتهام اقدام علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب از طریق حضور در راهپیمایی‌ها و نوشتن مقالات متعددی به خانم غلامی منتسب شده است که برخی از آنها در وبلاگ او منتشر شده و برخی حتی انتشار نیافته و توسط مأموران از خانه ا و جمع‌آوری شده است.

شهناز غلامی که عضو انجمن روزنامه‌نگاران زن ایران نیز هست پیشتر در خلال سال‌های ۶۸ تا ۷۳ به مدت پنج سال زندانی سیاسی بود و در مردادماه ۸۶ نیز یک ماه در بازداشت به سر برده بود.

این روزنامه‌نگار مقاله‌های متعددی در مورد حقوق زنان و نابرابری‌های جنس ی ، حقوق ملی و قومی منتشر کرده و سازمان گزارشگران بدون ‏مرز پس از بازداشت او با انتشار بيانيه‌ای دستگيری ا و را محکوم کرده بود.





















Copyright: gooya.com 2016