پنجشنبه 3 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مراسم اهدای جايزه سيمون دوبووار به سيمين بهبهانی، راديو بين المللی فرانسه

شهلا رستمی - جايزۀ سيمون دوبووار، که در سال جاری به کارزار يک ميليون امضا تعلق گرفته است، امروز طی مراسمی، در کافۀ مدوف، در پاريس، جايی که پايگاه سيمون دو بووار و ژان پل سارتر و ديگر روشنفکران زمان آنها بود، به خانم سيمين بهبهانی، شاعر نامدار ايرانی که به همين منظور به عنوان نمايندۀ کارزار يک ميليون امضا به پاريس سفر کرده است، اهدا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دراين مراسم، علاوم بر اعضای داوران و از جمله خانم ژوليا کريتوا، نويسندۀ بنام فرانسه، خانم کريستين آلبانل، وزير فرهنگ فرانسه نيز حضور داشت.

جايزۀ سيمون دو بووار در سال دوهزار و هشت ميلادی بمناسبت صدمين سال تولد خانمم سيمون دوبووار، نويسندۀ نامدار فرانسوی و يکی از سرسخت ترين مبارزان حقوق زنان بوجود آمده است و به اقدامات و کارهايی استثنايی زنان و مردانی تعلق می گيرد که در راستای مبارزات دوبووار به احقاق حقوق زنان در جهان کمک کرده اند.

خانم سيمين بهبهانی بهنگام در يافت اين جايزه، با سپاسگذاری از اين انتخاب برای جايزۀ سيمون دوبووار، از شهامت و استقامت زنان کشورش در فعاليت در کمپينی که آنها را در خطر قرار داده سپاسگذاری کرد. خانم بهبهانی همچنين از تمامی رسانه ها و بويژه راديوی بين المللی فرانسه که به خبرهای کمپين توجه خاصی نموده است، تشکر کرد.

کريستين آلبانل، وزير فرهنگ فرانسه، نيز که در اين مرياسم حضور داشت خطاب به خانم بهبهانی گفت:" ما همگی بسيار خوشحاليم که شما را در اينجا می بينيم چون تا لحظات آخر نمی توانستيم چندان به اين حضور مطمئن باشيم".

وی همچنين از فعاليت های خانم سيمين بهبهانی تقدير بعمل آورد که همراه با زنان ديگر در کمپين يک ميليون امضا عليه قوانين تبعيض آميز عليه زنان برپا خواسته اند.

[برای شنيدن گزارش اينجا را کليک کنيد]





















Copyright: gooya.com 2016