پنجشنبه 3 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيش‌بينی جورج فريدمن از قرن ۲۱: اتحاديه اروپا از صفحه سياسی جهان حذف می‌شود، فارس

خبرگزاری فارس: "جورج فريدمن"، کارشناس برجسته آمريکايی پيش‌بينی کرد که در قرن ۲۱ مشکلات جمعيتی و سرازير شدن مهاجرين خارجی آمريکا را تهديد کرده و اتحاديه اروپا از صفحه سياسی جهان حذف می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «گازيه تا»، جورج فريدمن پيش‌بينی کرد که طی قرن ۲۱ اتحاديه اروپا از صفحه سياسی جهان حذف شده، قدرت روسيه افزايش يافته و آمريکا نيز کشوری مملو از مهاجر خواهد شد.
پيش‌بينی‌های فوق در گزارشی تحت عنوان "۱۰۰ سال آينده: پيش‌بينی قرن ۲۱" که اين هفته توسط فريدمن، کارشناس برجسته آمريکايی و رئيس مرکز تجزيه و تحليل "استرت‌فور" منتشر شده، آمده است.
طبق نوشته اين کارشناس آمريکايی، در آينده بسيار نزديک يکی از تهديدات اصلی آمريکا، يعنی تروريسم بين‌المللی از بين خواهد رفت. البته در قرن ۲۱ ايالات متحده با تهديد ديگری مواجه خواهد شد و آن کاهش شديد ميزان زاد و ولد در اين کشور است که در نتيجه آن سيل مهاجرين به آمريکا سرازير می‌شوند و مهاجرين، ايالت‌های جنوبی و غربی آمريکا را در اختيار خواهند گرفت.
در خصوص سرنوشت اروپا، به گفته فريدمن، در قرن جديد ديگر مفهومی به نام اروپا وجود نخواهد داشت. اتحاديه اروپا که درگير هرج و مرج خواهد شد، از صفحه سياسی جهان از بين خواهد رفت و بجای آن کشورهای همسايه وابسته به يکديگر و دارای سيستم قانونی مشترک بوجود خواهد آمد، که البته همانند گذشته بدون ارتش مشترکی که از آنها دفاع کند.
اين محقق معتقد است، روسيه به حرکت خود به سمت جلو ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۱۵ ديگر بار اتحاد جماهير شوروی را احياء می‌کند و به جنگ سرد تازه‌ای با ايالات متحده خواهد پرداخت.
فريدمن با اين مسئله موافق است که نظريات وی ممکن است در حال حاضر غير قابل باور به نظر برسد، ولی در ادامه می‌افزايد که بعد از گذشته چند سال مقدمات وقوع اين حوادث کم‌کم فراهم می‌شود.





















Copyright: gooya.com 2016