جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از سوی اتحاديه اروپا سال آينده تلويزيون فارسی زبان راه اندازی می‌‏شود، ايلنا

مسوول ميز ايران دراتحاديه اروپا:
روابط ما با ايران تابع مساله هسته‌‏ای است


تهران- خبرگزاری کار ايران
مسوول ميز ايران در اتحاديه اروپا، گفت:‌‏ روابط ايران و اتحاديه اروپا تابع مساله هسته‌‏ای ايران است و تا زمانی که اين موضوع حل نشود امکان حل شدن ساير مشکلات وجود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"فرانسوا ماسوليه" درجمع خبرنگاران اعزامی ايران به مقر اتحاديه اروپايی در بروکسل درخصوص دليل عدم اعزام سفيرتوسط اتحاديه‌‏اروپا به تهران، اظهار داشت: مشکلات تاريخی و نيز موضوع هسته‌‏ای ايران از جمله اين دلايل است‌‏ که اميدوارم در آينده نزديک اتحاديه اروپايی در سطح سفير در تهران نماينده داشته باشد.
گفتنی است در حال حاضر اتحاديه اروپايی فاقد نماينده رسمی يا سفير دائم در ايران است و بر اين اساس اتحاديه اروپا تنها حاضرشده يک نماينده توسعه‌‏ای در ايران مستقرکند که اين موضوع مورد موافقت ايران قرار نگرفته است.
"فرانسوا ماسوليه" با اشاره به مساله هسته‌‏ای ايران، تصريح کرد: اگر چنانچه در سال ۲۰۰۹ با توجه به نتيجه انتخابات آمريکا مشکل هسته‌‏ای ايران حل نشود ممکن است همه فرصت‌‏ها از دست برود و اين مساله را بسيار پيچيده خواهد کرد. پيش از اين، گوشنر وزيرخارجه آلمان گفته بود آمريکا بايد در تجديد روابط با تهران اتحاديه اروپا را در نظر داشته باشد.
مسوول ميز ايران دراتحاديه اروپا همچنين از برنامه اتحاديه اروپا درخصوص رويکرد جديد اتحاديه برای تماس با جامعه‌‏مدنی، ‌‏جذب دانشجويان و تبادل استاد سخن گفت و افزود: اين موضوع می‌‏تواند به تسهيل روابط دو طرف بيانجامد.
در اين جلسه "دی دير"، مشاور سولانا در امور ايران ضمن اشاره به مشکلات پيش روی در روابط بين اتحاديه‌‏ اروپا و ايران، گفت:‌‏ عدم اعتماد ايجاد شده می‌‏تواند با گفت‌‏وگو حل شود ولی متاسفانه فضای بين‌‏المللی به نفع ايران نيست اگر چه اعتمادسازی همچنان در دستور کار اتحاديه اروپا قرار دارد.
وی تاکيد کرد: اتحاديه اروپا مايل به تهديد ايران نيست ولی ما به دنبال راه حلی هستيم که هم ايران و هم اروپا سود ببرند.
در ادامه جلسات گفت‌‏وشنود هيات رسانه‌‏ای اعزامی ايران به بروکسل با مسوولان کميسيون اروپايی، مسوول امورتجاری در اتحاديه اروپا، گفت: با توجه به اين نکته که ۲۵ درصد تجارت کل دنيا در اتحاديه اروپا انجام می‌‏شود، روابط دوجانبه تجاری با ايران يک فرصت تاريخی برای دو طرف است.
وی افزود: بعد از توقف موافقتنامه همکاری‌‏های ايران و اتحاديه اروپا درسال ۲۰۰۵ روند تجارت با ايران با ثبات قابل‌‏توجهی سالانه حدود ۲۵ ميليارد دلار بوده است و اين يعنی اينکه هنوز اتحاديه اروپا به عنوان بزرگترين شريک تجاری ايران محسوب می‌‏شود و بايد قدر اين فرصت را شناخت.
وی با ذکر اين نکته که درحال حاضر گستره تحريم‌‏ها در مورد ايران درحال گسترش است و اين کاملاً با موضوع هسته‌‏ای ايران در ارتباط است، گفت:‌‏ سياست‌‏های تجاری اروپا با سياست‌‏خارجی اتحاديه کاملاً هماهنگ است و در آينده اين تحريم‌‏ها بيشتر نيزخواهد شد.
همچنين در اين جلسه اعلام شد که تلويزيون فارسی زبان از سوی اتحاديه اروپا سال آينده راه اندازی می‌‏شود.





















Copyright: gooya.com 2016