دوشنبه 7 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال گرم اعضای کمپين يک ميليون امضاء از سيمين بهبهانی، گزارش منصوره شجاعی، مدرسه فمينيستی

مدرسه فمينيستی: بانوی شعر و غزل ايران، سيمين بهبهانی، با هديه ای معنوی و گرانبها (لوح تقدير سيمون دوبووار) به آغوش فرزندان کمپين يک ميليون امضاء بازگشت. حضور سيمين بهبهانی به عنوان نماينده کمپين يک ميليون امضاء در مراسم اهداء لوح تقدير جايزه سيمون دوبووار در پاريس؛ موجی از دلگرمی را در فضای سرد زمستان و در ميان فعالان جنبش زنان در سراسر جهان ايجاد کرد، موجی از اميد به ادامه فعاليت ها، موجی از پايداری و عزت نفس، از اميد به فردايی روشن تر، به زندگی عادلانه تر و جهانی بهتر.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امروز يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۷، سيمين بهبهانی در بازگشت از پاريس ميزبان جمعی از از اعضای کمپين يک ميليون امضاء شد که برای ديدار و به پاس قدرشناسی از او به سوی منزل ايشان شتافته بودند. در اين مجلس انس دختران جوان کمپينی، سيمين بهبهانی را چون شمعی درآغوش گرفتند و سپاس و قدردانی خود را از ايشان ابراز داشتند.

در اين ديدار ابتدا خانم بهبهانی گزارش کوتاهی از مراسم جايزه سيمون دوبووار با تاکيد بر استقبال اعضای ژوری، وزير فرهنگ فرانسه و ديگر چهره های فرهنگی شاخص برای حاضرين حکايت کرد. ميهمانان نيز هر يک سئوالاتی را مطرح کردند و ايشان به دقت و حوصله پاسخ گفتند و خود در انتها پرسش هايی در ارتباط با ادامه کار کمپين و چگونگی وضعيت امضاء ها از ميهمانان کمپينی خود پرسيدند. سيمين بهبهانی يادآور شد که کمپين يک ميليون امضاء پس از دريافت اين جايزه به شهرت و اعتباری بيش از گذشته دست يافته است و بی ترديد اين خود موجب جمع آوری امضاء های بيشتری خواهد شد.

مباحث ديگری که در اين جلسه دوستانه مطرح شد حول موضوعاتی چون ادامه فعاليت کمپين، ارتباط و همبستگی ميان گروه های فعال کمپين، محل و چگونگی نگهداری لوح سيمون دوبووار، تهيه نامه تشکر از هيئت ژوری و اعلام دريافت لوح از خانم بهبهانی توسط بقيه اعضای کمپين بود.

در اين ديدار، تعدادی از اعضای کميته های مختلف، سايت تغيير، سايت مدرسه فمينيستی، برخی از اعضای کمپين رشت و همچنين برخی از وکلای کمپين و نيز برخی از اعضای کميته مادران حضور داشتند.

نسرين ستوده ضمن قدردانی و سپاس از خانم بهبهانی به اين نکته اشاره کرد که اين اولين بار بود که بانويی از سوی کمپين برای دريافت افتخاری جهانی راهی سفر شد و اين سفر بدون مسئله و ممانعت انجام پذيرفت که اين مسئله باعث خوشحالی همه اعضای کمپين شد.

فرزانه محجوب، عضو هنرمند کمپين در پايان مراسم پس از رفتن تعدادی از مهمانان با آواز زيبای خود تشکر ويژه خود را نثار خانم بهبهانی کرد.


برای مشاهده تصاوير بيشتر از اين استقبال [اين جا را کليک کنيد]





















Copyright: gooya.com 2016