چهارشنبه 16 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور احکام سنگين حبس و شلاق برای چهار روزنامه نگار

چهار سال پس از بازداشت و آزادی چهار روزنامه نگار وبلاگ نويس که در پرونده موسوم به «وبلاگ نويسان»، احکام سنگينی برای اين افراد صادر شد.
روزبه ميرابراهيمی، اميد معماريان، شهرام رفيع زاده و جواد غلام تميمی در مجموع به هشت و نيم سال حبس و ۱۲۴ ضربه شلاق محکوم شدند.
روز چهارشنبه اين احکام که از سوی شعبه ۱۰۵۹ دادگاه جزايی تهران صادر شده است به وکلای اين افراد ابلاغ شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روزبه ميرابراهيمی، روزنامه نگار که پيش از اين در روزنامه های مختلف ايران مشغول بکار بود به اتهامات « عضويت در جمعيت های غيرقانونی»،« فعاليت تبليغی عليه نظام»،« توهين به رهبری»، «نشر اکاذيب» و « اخلال در نظم عمومی» به ۲ سال و دو روز زندان و ۸۴ ضربه شلاق محکوم شد. دو اتهام ديگر وی همچنان در حال بررسی است.
اميدمعماريان، ديگر روزنامه نگار اين پرونده به اتهامات «مشارکت در تشکيل جمعيت های غيرقانونی»،« عضويت در جمعيت های غيرقانونی»،«فعاليت تبليغی عليه نظام»،«نشر اکاذيب»و«نگهداری از آلات قمار» به دو سال و شش ماه زندان ، ۱۰ ضربه شلاق و ۵۰۰ هزار تومان جريمه محکوم شد. دو اتهام ديگر وی نيز همچنان در حال بررسی است.
شهرام رفيع زاده نيز در اين پرونده به اتهامات «عضويت در جمعيت های غيرقانونی»،«تبليغ عليه نظام»،«نشر اکاذيب» و «اخلال در نظم عمومی» به ۹ ماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد. دو اتهام ديگر وی نيز در حال بررسی است.
جواد غلام تميمی نيز چهارمين محکوم اين پرونده است که به اتهام «مشارکت در تشکيل جکعيت های غير قانونی»، «خيانت به کشور»،«فعاليت تبليغی عليه نظام» و «نشر اکاذيب» به سه سال و سه ماه زندان و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد.
اين احکام در حالی صادر می شود که در پی بازداشت اين افراد در سال ۱۳۸۳ و جنجال هايی که بر سر اعمال فشار و اخذ اعتراف از اين افراد منتشر شده بود آيت الله هاشمی شاهرودی رئييس قوه قضاييه طی دستوری اين پرونده را به طور ويژه ای مورد بررسی قرار داده بود.





















Copyright: gooya.com 2016