شنبه 19 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کسی نمی تواند با اسم اصلاح طلب وارد عرصه شود، عباس عبدی، اعتماد

در اين روزها صحبت های زيادی در خصوص ائتلاف برای يافتن يک کانديدای واحد از طرف جناح موسوم به اصلاح طلبان می شنويم اما به نظر من حزب و گروهی وجود ندارد که بخواهد به ائتلاف برسد و در انتها اگر قرار باشد تنها يک نفر وارد عرصه بشود تنها راه چاره آن است که يک نفر به نفع ديگری کنار برود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين شرايط نمی توان پيش بينی کرد چه کسی به نفع ديگری کنار می رود و در شرايط کنونی هم کسی قصد کنار رفتن به نفع ديگری را ندارد اگرچه هنوز به طور رسمی از ورود خاتمی سخنی به ميان نيامده و شايد بتوان گفت بحث حضور خاتمی نسبت به چند روز گذشته جدی تر شده است.
لازم به ذکر است که مساله مهم آمدن يا نيامدن اين و آن نيست مساله مهم اين است کسی که قصد ورود به عرصه انتخابات را دارد بتواند دليلی ارائه و از حضور خود دفاع سياسی کند و نيز بتواند کسانی را که با حضورش مخالف هستند، قانع کند.
در حال حاضر کسی نمی تواند به نام کانديدای اصلاح طلب وارد رقابت انتخاباتی شود. (نه کروبی و نه خاتمی،) مطرح کردن اين بحث در اين شرايط بيشتر به يک شوخی شبيه است. کسانی که از داشتن روزنامه محروم اند نمی توانند با اسم اصلاح طلب وارد عرصه انتخاباتی شوند.





















Copyright: gooya.com 2016