سه شنبه 29 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عبدالرضا تاجيک، روزنامه نگار، ممنوع الخروج شد

عبدالرضا تاجيک روزنامه نگار که قصد داشت صبح روز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۸۷ برای انجام سخنرانی در سمينار «ايران: ۳۰ سال پس از انقلاب» در اسپانيا به اين کشور سفر کند، در فرودگاه بين المللی امام خمينی تهران، ممنوع الخروج شد.

جلوگيری از سفر عبدالرضا تاجيک به اسپانيا در حالی صورت گرفته است که مهر خروج بر روی پاسپورت وی زده شده و تاجيک آماده سوار شدن به هواپيما بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سمينار «ايران: ۳۰ سال پس از انقلاب»، علاوه بر چند شخصيت غير ايرانی، «شيرين عبادی» برنده جايزه صلح نوبل، «تقی رحمانی» نويسنده و «ثريا عزيز پناه» فعال اجتماعی نيز سخن خواهند گفت. رحمانی و عزيزپناه عازم کشور اسپانيا شدند. اين سمينار روزهای ۳۰ بهمن و يکم اسفند ماه ۱۳۸۷ در «بنياد سه فرهنگ مديترانه ای» برگزار می شود.

پيش از اين نيز از سفر برخی فعالان سياسی، فرهنگی و اجتماعی که برای شرکت در نشست های مختلف علمی و فرهنگی قصد عزيمت به کشور ديگری را داشتند، ممانعت به عمل آمده بود.

محور سخنرانی تاجيک « ساخت دولت- ملت» و «مدرنيزم» است که با عنوان «مدرنيزم ايرانی در تعليق» به سمينار «ايران: ۳۰ سال پس از انقلاب» ارائه شده است.

تاجيک دبير سرويس سياسی روزنامه شرق از ابتدا تا زمان توقيف بوده است. او همچنين در مقاطعی دبيری سرويس سياسی روزنامه های اعتماد و کارگزاران و خبرگزاری ايلنا را بر عهده داشته است. تاجيک همکار مطبوعاتی روزنامه های ديگری چون خرداد، فتح، بنيان، بهار، همبستگی، ضميمه همشهری، توسعه و صدای عدالت نيز بوده است.

پاسپورت تاجيک پس از آنکه ممنوع الخروج شد، توسط مأمور مسئول ضبط شد و او بايد به دادگاه انقلاب مراجعه کند.





















Copyright: gooya.com 2016