چهارشنبه 30 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتصاب دانشجويان بازداشت شده ادامه دارد، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: روز گذشته محمد برزويی وکيل محمد اسماعيل سلمانپور يکی از بازداشت شدگان مراسم مهندس بازرگان و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک با وی ملاقات کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ملاقات که با اجازه بازپرس پرونده انجام گرفت محمد اسماعيل سلمانپور به روند بازداشت و چگونگی برخورد بازداشت کنندگان اشاره کرده است و اعتصاب غذای خود و ساير بازداشت شدگان از جمله مجيد توکلی که در اعتصاب غذای خشک به سر می برد را در اعتراض به بازداشت غير قانونی و صدور قرار بازداشت، دانسته است.

در اين ديدار که در بند ۲۴۰ زندان اوين صورت گرفته است سلمانپور به تداوم اعتصاب غذا تا فک قرار بازداشت و فراهم شدن شرايط آزادی ايشان اشاره کرده است.

همچنين در اين ديدار شرايط جسمی اسماعيل سلمانپور نامساعد بوده است، وی شرايط ديگر دانشجويان را نيز بسيار ناگوار دانشته است و از انتقال چندين باره مجيد توکلی به بهداری زندان خبر داده است.

گفتنی است حسين ترکاشوند (دبير انجمن اسلامی دانشجويان پلی تکنيک) اسماعيل سلمانپور و کوروش دانشيار (اعضا شورای مرکزی انجمن پلی تکنيک) و مجيد توکلی (عضو سابق شورای مرکزی انجمن) از روز اول بازداشت خود در اعتراض به اين بازداشت خودسرانه دست به اعتصاب غذا زده اند و هم اکنون نيز در اعتصاب غذا به سر می برند و در اين بين مجيد توکلی از روز چهارشنبه ۲۳/۱۱/۸۷ اعتصاب خود را وارد فاز خشک نموده است و امروز روز هفتم اعتصاب خشک وی است.

شايان ذکر است که اعتصاب غذای خشک که در آن از نوشيدن آب هم امتناع می شود، پس از چند روز توانايی هر گونه حرکتی را از انسان سلب کرده و خطر سکته مغزی در آن بسيار محتمل است.





















Copyright: gooya.com 2016