پنجشنبه 1 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

العربيه: تندروها در ايران برای ترور خاتمی زمينه چينی می کنند، انتخاب

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری انتخاب، شبکه تلويزيونی العربيه، گزارش داد، روزنامه کيهان که مديرمسئول آن، يکی از افراطی ترين محافظه کاران ايران است در اين روزنامه است، پيش بينی کرد سناريوی ترور بی نظير بوتو نخست وزير سابق پاکستان در مورد محمد خاتمی تکرار شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


«محمد فحص» گزارشگر العربيه افزود، پس از آنکه محمد خاتمی رئيس جمهور سابق ايران اعلام کرد در انتخابات آينده نامزد می شود، جناح تندرو که با بازگشت اصلاح طلبان به قدرت مخالف است، آشفته شد. جناح تندرو، اصلاح طلبان را به ارتباط با قدرتهای خارجی و تلاش برای از بين بردن نظام اسلامی متهم می کند.
برجسته ترين تنش در اين مورد در سرمقاله روزنامه رسمی کيهان به قلم حسين شريعتمداری بود که احتمال ترور محمد خاتمی را مطرح کرد.
کيهان در سرمقاله خود تاکيد کرد در صورتی که دشمنان به ويژه آمريکا به اين نتيجه برسند که اصلاح طلبان در بازگشت به قدرت شکست خواهند خورد، ممکن است به ترور خاتمی مانند ترور بی نظير بوتو اقدام کنند.
در بخش ديگری از اين گزارش آمده است، مجمع روحانيون مبارز که خاتمی رياست آن را برعهده دارد با صدور بيانيه شديداللحنی به صورت غيرمستقيم از رهبرمعظم انقلاب ايران خواست مسئولان موسسه کيهان به ويژه مديرمسئول آن را تغيير دهد. اين مجمع تاکيد کرد مديرمسئول کيهان اين روزنامه را به تريبونی برای جناح تندرو در جنگ تبليغاتی عليه شخصيت های برجسته ايران، تبديل کرده است.
حزب اصلاح طلب مشارکت که نزديک به خاتمی است، شريعتمداری و نزديکان محمود احمدی نژاد را به متوسل شدن به اتهامات دروغين عليه اصلاح طلبان درباره پيروی آنان از اهداف آمريکا متهم کرد.
اصلاح طلبان معتقدند انتشار چنين خبرهايی می تواند زمينه ای برای عده ای باشد که دست به اقداماتی بزنند که به امنيت ايران ضربه بزند و ترور محمد خاتمی را توجيه کند.





















Copyright: gooya.com 2016