پنجشنبه 1 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: نظرم درباره حضور موسوی مثبت است، ايسنا

- بحث شورای حکميت ديگر تمام شده است


مهدی کروبی گفت که نظرش درباره حضور احتمالی ميرحسين موسوی در انتخابات مثبت است، اما بحث شورای حکميت ديگر تمام شده است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين مهدی کروبی که در حاشيه‌ افتتاحيه اولين کنگره‌ سراسری شاخه جوانان و دانشجويان حزب اعتماد ملی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اين که «واکنش شما در صورت کانديدا شدن ميرحسين موسوی چه خواهد بود و آيا با تشکيل شورای حکميت در اين صورت موافق هستيد؟» افزود: نظر من در مورد حضور آقای ميرحسين واقعا مثبت است، اما شورای حکميت بحثش ديگر تمام شده؛ هر چيز يک فصلی دارد، در آن زمان بحث‌هايی شد و فصل آن بود که ما اين بحث را مطرح کنيم و به آن معتقد بوديم؛ اما ديگر وقت آن گذشته؛ چرا که بايد آن زمان صورت می‌گرفت و روی آن در مدت زمانی، حسابی کار می‌شد تا اين روزها بررسی کنيم چه‌کار بايد کرد؛ اما هيچ‌کس از اين طرح استقبال و هيچ‌کس کانديداتوری خود را اعلام نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: بنابراين الان به اين صورت است که هرکس کار خود را انجام دهد و وقت اين حرف‌ها گذشته است.

کروبی در ادامه در پاسخ به پرسش ديگری درباره رقابت خود با خاتمی گفت: من هميشه گفته‌ام که رفاقت و رقابت انتخاباتی داريم و رقابت به معنا و مفهوم بد آن را نمی‌پذيرم.

وی افزود: ايشان و من داوطلب هستيم و شايد آقای موسوی و برخی افراد ديگر هم داوطلب باشند؛ بنابراين طبعا رقابت انتخاباتی به وجود می‌آيد؛ اما ما رفاقت می‌کنيم.

کروبی افزود: خواهيد ديد تا آخر خودم و دوستانم حتی‌الامکان به هيچ وجه ديگران را تضعيف نمی‌کنيم و به ياری خدا با رعايت مسائل اخلاقی حرکت خواهيم کرد و حتی هرکجا حرکتی منفی داشته باشيم، تذکر را می‌پذيريم.

دبيرکل حزب اعتماد ملی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری مراسم يادشده گفت: هميشه دو نکته را گوشزد می‌کنم که ديگران را تخريب و تضعيف نکنيد، همه‌ گروه‌ها برنامه‌های خود را بگويند تا مردم بتوانند داوری و انتخاب کنند؛ بنابراين همه‌ی فعاليت‌های ما در اين راستاست و کنگره‌ای که شاخه جوانان ما ترتيب داده نيز در همين رابطه بوده است.

وی افزود: فضای انتخاباتی هنوز سرد و يخ‌زده است و اين حرکت‌ها می‌تواند مفيد باشد؛ اما بايد حواسمان باشد همديگر را تخريب و تضعيف نکنيم، در اين صورت هر حرکتی سازنده و مثبت خواهد بود و ما را برای انتخابات آماده می‌کند.

کروبی ادامه داد: برای ما خيلی بد است که خدای نکرده انتخاباتی انجام دهيم که پرشور نباشد؛ در حالی که آمريکا انتخاباتی برگزار کرد که همه‌ دنيا قبول دارند پرشور و با حضور جدی مردم بوده است و در روز سوگند يادکردن رييس‌جمهور منتخب، جمعيت زيادی علی‌رغم سرمای هوا حضور داشتند؛ بنابراين معتقدم برگزاری چنين برنامه‌هايی خوب است و نبايد منفی تلقی شود.

کروبی درباره حضور مردم در انتخابات افزود: اگر اين روال که الان پيش می‌رود ادامه يابد قطعا حضور مردم خوب خواهد بود؛ اما اگر حوادث پيش‌بينی نشده رخ دهد، بحثی جداست؛ البته نگرانی‌ای را که مردم دارند بايد ما و مسوولان رفع کنيم. مرتبا خبرنگاران از ما سوال می‌کنند در رابطه با صيانت از آرا چه اقداماتی انجام می‌دهيم، ما برنامه‌هايی داريم و توصيه می‌کنيم و تذکر می‌دهيم، هم‌چنين رايزنی‌هايی در رابطه با نظارت انجام می‌دهيم.

وی هم‌چنين درباره نظرسنجی‌ها گفت: من معتقدم بحث نظرسنجی خاتمه يافته است؛ اما به دوستان توصيه می‌کنم از نظرسنجی استفاده کنند تا نقاط قوت خود را بيابند و هرجا نقطه ضعف دارند بينديشند چه بايد بکنند؛ مثلا در سال ۷۶ در تهران و ديگر استان‌ها نظرسنجی صورت گرفت و به علت در دست داشتن امکانات، اين نظرسنجی‌ها بيشتر توسط طيف آقای کرباسچی صورت گرفت؛ اما به نظر من نظرسنجی برای پيش‌بينی حضور مردم را هر طيفی برای خود انجام دهد.

دبير کل حزب اعتماد ملی در پايان درباره آنچه حضور موسوی لاری، کرباسچی و محمد هاشمی در انتخابات خوانده شد، گفت: من نه می‌دانم آنها می‌آيند يا نه، و نه می‌گويم که بيايند يا نيايند، هرچه خودشان صلاح می‌دانند انجام دهند.





















Copyright: gooya.com 2016