جمعه 2 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کرباسچی: انتظار معجزه از کروبی نداريم، ايلنا

- تشکيلات "مريد و مرادی" بدتر از نداشتن سامانه سياسی است

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبيرکل حزب کارگزاران سازندگی حمايت ما از کروبی به اين معنا نيست که وی می‌‏تواند به عنوان يک رئيس‌جمهور استثنايی، دنيا را اصلاح کند و هرگز انتظار چنين معجزه‌ای را نداريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار "ايلنا"، غلامحسين کرباسچی در اولين نشست شاخه دانشجويان و جوانان حزب اعتماد ملی که با عنوان "پيشگامان مدنيت، مروجان عقلانيت، برگزار شد، به بررسی جريانات سی ساله انقلاب و ضرورت بحث تحزب در جامعه پرداخت و اظهار داشت: در تمام دوران مبارزات مشروطه تا به حال يکی از دغدغه‌های اهل فکر و رشنفکران و سياسيون ما کمبود يک پايه اساسی دمکراسی و مردم سالاری بوده است و رسيدن به يک سامان سياسی همواره به صورت يک نگرانی و نياز بزرگ احساس شده است.
وی افزود: استبدادزدگی تاريخی در کشور ما دليل اصلی اين بحران‌ها و تشکيل نشدن يک حزب پايدار و يک سازمان سراسری است.
کرباسچی در ادامه دکتر بهشتی را تنها شخصی دانست که در ميان روحانيون موثر در جريان انقلاب ضرورت بحث تحزب را دريافت و اظهار داشت: مرحوم بهشتی به خاطر قدرت تسلطش به تاريخ سياسی ايران، تنها شخصيتی بود که ضرورت تحزب را با همه وجود احساس کرد و در اين راه با تهاجم بی‌‏رحمانه تبليغاتی نيروهای التقاطی چپ و روشنفکری بی انصاف اول انقلاب روبه‌رو شد ولی با وجود تهمت‌های قدرت‌طلبی و قدرت‌پرستی به تشکيل حزب جمهوری پرداخت و اين هدف بزرگ را مهمتر از کار بزرگ قوه قضاييه و پايه‌گذاری يک دستگاه قضايی دانست.
وی در ادامه کروبی را نيز بعد از مرحوم بهشتی تنها شخصی دانست که در ميان روحانيون به ضرورت بحث تحزب پرداخته است و اقدامات اجرايی لازم در اين زمينه را به کار برده است.
کرباسچی راه‌اندازی تشکيلات "مريد و مرادی" و "کاريزماسازی" از سوی برخی روحانيون را بدتر از نداشتن سامان سياسی در کشور دانست و گفت: همان‌طور که شهيد بهشتی از سوی مطبوعات و رسانه‌های آن زمان به عنوان "راس‌‏پوتين" انقلاب گفته می‌شد و با انواع تهمت‌های قدرت‌طلبی و انحطاط‌طلبی روبه‌رو بود امروز هم متاسفيم که پس از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی، برای يک روحانی زندان رفته و مبارزی همچون کروبی همان اتفاقات با همان ابعاد تکرار می‌شود؛ هر چند می‌توان گفت افراد در اين دوره شبيه آن دوره نيستند ولی احساس می‌شوداين اتفاقات، تکرار همان اتفاقات دوره شهيد بهشتی است.
کرباسچی با بيان سابقه درخشان مبارزاتی و انقلابی کروبی گفت: در مجموعه نيروهای امروز کشور،پس از مقام رهبری و رفسنجانی، کروبی يکی از باسابقه‌ترين افراد در مبارزات انقلابی، نزديکی به امام(ره)، فداکاری و استقامت می‌باشد.
وی با اشاره به شايعه‌پراکنی‌ها و اختلافات در ميان اصلاح‌طلبان گفت: درد امروز ما اين است که اين‌گونه حرف‌ها و شايعات و تهمت‌ها از سوی جناح اصولگرا نيست و تنها در بين خودمان است که منجر به بدبين شدن عده‌ای نسبت به عده ديگر می‌شود.
وی در پايان با بيان اشعاری از پروين اعتصامی خطاب به جوانان حزب اعتمادملی گفت: اميدوارم حزب اعتماد ملی در کار سياسی و سامان سياسی، پايداری و مقاومت لازم را از خود نشان دهد.





















Copyright: gooya.com 2016