پنجشنبه 8 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ما مسلمانيم و نبايد در حکومتی که داعيه اسلام دارد اين گونه مورد بی مهری قرار گيريم، نامه بنگاه خبری دراويش گنابادی به سازمان ملل

هو

سازمان ملل متحد
کميساريای عالی حقوق بشر
سرکارخانم ارجمند اسما جهانگير
از اين خبر که جنابعالی در صدد رسيدگی به موارد نقض حقوق دراويش در ايران هستيد خوشحاليم . ما اميدواريم که اهداف برنامه شما با موفقيت روزافزون همراه باشد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همانطور که مطلع هستيد وضعيت حقوق بشری دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی در ايران هيچگاه اينگونه وخيم نبوده است . در زمانی که ما اين نامه را به شما می نويسيم موج فشارها و محدوديتها بر دراويش اين سلسله سرعت و شدت فزاينده ای به خود گرفته است . تنها در سه سال اخير سه حسينيه دراويش در شهرهای قم ، بروجرد و اصفهان و منزل يک درويش در روستای چرمهين اصفهان تخريب و حسينيه جزيره کيش پلمپ شد . در ارديبهشت ماه سال ۱۳۸۶ مولای درويشان گنابادی حضرت آقای حاج دکتر نورعلی تابنده مجذوبعليشاه در بيدخت زادگاه خود ، توسط مأمورين وزارت اطلاعات دستگير و به تهران بازگردانده شدند . مشايخ و مأذونين اين سلسله حتی برای سفرهای درون مرزی خود نيز ازسوی ادارات اطلاعات مورد بازخواست و مزاحمت قرار دارند و عموماً به حبس خانگی محکومند . قريب به سه هزاردرويش به تناوب دستگير، بازداشت و به مجازاتهای حبس و شلاق و تبعيد ازشهروديار خود محکوم شدند . برای اقامه نماز جماعت نيز بايد مجازاتهای بدنی و سالب آزادی را تحمل نمايند . کارکنان دولت ، معلمان ، اساتيد و دانشجويان هرازگاهی به جرم درويش بودن از ادارات ، مدارس و مراکز دانشگاهی و علمی کشور اخراج می شوند . وکلای مدافع دراويش نيز از تعرض مصون نمانده و پروانه وکالت دو تن از آنها ، آقايان اميد بهروزی و مصطفی دانشجو ابطال و با شکايات مأمورين امنيتی روانه سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات شدند . سه تن ديگر از وکلای دراويش آقايان اميراسلامی و فرشيد يداللهی و غلامرضا هرسينی نيزبا شکايات اداره اطلاعات تحت پيگرد قضايی قرار دارند . به دليل تعصبات نامعقول حتی نام شهربيدخت ، زادگاه و مدفن بزرگان اين سلسله ازاطلس جغرافيايی ايران حذف وفشارها بر مزارسلطانی در اين شهرروبه افزايش است . به دستور شورايعالی امنيت ملی ايران دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی بايکوت خبری بوده و بارها سايتها و وبلاگهای خبری و پژوهشی اين سلسله نيز از سوی دستگاههای امنيتی ايران مسدود شده اند .
از اين رو دراويش اين سلسله روز سوم اسفندماه ۱۳۸۷ را برای تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی ايران انتخاب کردند تا بتوانند از اين طريق بر حقوق قانونی و شهروندی خود تأکيد وندای مظلوميت خويش را به گوش نمايندگان و منتخبان ملت در پارلمان ايران برسانند اما اين بار نيزناشنواتر ازقبل ، مورد هجمه چکمه پوشان و سپرهای آهنين گاردهای ضد شورش قرار گرفته و تحت عناوين اتهامی چون اقدام عليه امنيت ، تبليغ عليه نظام ، تجمع غيرقانونی و تمرد از دستور پليس روانه سلولهای انفرادی بند ۲۴۲ زندان اوين و بازداشتگاه نيروی انتظامی شدند .
ما دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی ، مسلمانيم و نبايد در حکومتی که داعيه دار دين اسلام است اينگونه به جرم مسلمان بودن مورد بی مهری وتعرضات غيرقانونی قرارگيريم و شلاق و زندان و تبعيد را تحمل کنيم .
اميد آن داريم سرکارعالی ، موارد نقض حقوق بنيادين دراويش در ايران را مورد بررسی قرار داده و با عنايت به اين موضوع که سيرصعودی برخوردها در حال افزايش است ، قبل از وقوع هرفاجعه ديگری ، تدابير مقتضی اتخاذ فرماييد .

بنگاه خبری دراويش سلسله نعمت اللهی گنابادی ( سايت مجذوبان نور)
www.majzob.org





















Copyright: gooya.com 2016