جمعه 16 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی و هيئتی از کنفرانس فلسطين به منظور حمايت از عمرالبشير عازم سودان شدند، فارس

خبرگزاری فارس: لاريجانی به همراه هيئتی از مجالس کشورهای سوريه، اردن و يمن به نمايندگی از شرکت کنندگان در کنفرانس بين المللی حمايت از فلسطين بامداد امروز عازم سودان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در آستانه اين سفر در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنفرانس بين‌المللی «حمايت از فلسطين مظهر مقاومت، غزه قربانی جنايت» در تهران و مشارکت ممتاز همه گروههای فلسطينی و حضور با اهميت مقام معظم رهبری در اين کنفرانس گفت: در خلال بحث فلسطين، موضوع سودان پيش آمد و اين مطلب مطرح شد که از منظر حقوقی صدور حکم بازداشت آقای عمرالبشير رييس جمهور سودان در دادگاه بين المللی کيفری لاهه هيچ مبنای عقلی ندارد چرا که سودان عضو اين دادگاه نيست و دادگاه لاهه نمی‌تواند وارد اين موضوع شود.
وی افزود: تقريبا همه شرکت کنندگان در کنفرانس بين المللی حمايت از فلسطين بر اين نظر هم رای بودند که اين حکم در مقطع کنونی پيام سياسی برای ايجاد انفعال در صف کشورهايی است که در موضوع فلسطين توجه به مقاومت دارند.
رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: از اين رو قطعنامه‌ای در اين خصوص صادر شد و کنفرانس تصميم گرفت تا هيئتی حامل فکر و نظر کنفرانس بين المللی حمايت از فلسطين به کشور برادر سودان اعزام کند.
رئيس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: ما در اين مقطع لازم می‌دانيم در صف کشی ناحقی که در برابر سودان وجود دارد و برخی کشورهای بزرگ با زور و استفاده ابزاری از نهادهای بين المللی قصد تحميل خواسته های خود را بر سودان دارند در کنار اين کشور باشيم و نشان دهيم که در منطقه ديگر مجالی برای اين گونه ماجراجويی ها نيست.
لاريجانی با بيان اينکه قدرت های ماجراجو اگر طالب صلح هستند بايد روش عادلانه را دنبال کنند ابراز اميدواری کرد نتيجه اين سفر موثر باشد.
براساس اين گزارش در اين سفر يک روزه ، ‌نمايندگانی از مجالس کشورهای سوريه، اردن و يمن، رئيس مجلس شورای اسلامی را همراهی می کنند.





















Copyright: gooya.com 2016