جمعه 16 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سياست وزارت علوم در مورد حضور کانديداهای رياست جمهوری در دانشگاه ها، مهر

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوری با توجه به ممانعت هيئتهای نظارت برخی دانشگاهها از حضور کانديداهای احتمالی انتخابات رياست جمهوری استراتژی وزارت علوم در زمينه حضور کانديداهای رياست جمهوری در دانشگاهها را اعلام کرد.
حضور کانديداها و طرفداران فکری آنها در دانشگاهها بخشی از استراتژی وزارت علوم است

محمد باقر خرمشاد در گفتگو با خبرنگار مهر، استراتژی وزارت علوم در زمينه انتخابات رياست جمهوری را مشارکت حداکثری جامعه دانشجويان دانست و گفت: ما به لوازم اين استراتژی پايبند هستيم و هر چه که اين استراتژی ايجاد کند در چارچوب قوانين به آن پايبنديم که حضور کانديداها و حضور طرفداران فکری آنها در دانشگاهها بخشی از اين استراتژی ها است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تأکيد بر اينکه کانديداهايی که در گذشته دارای منصب بودند مستقيم يا غيرمستقيم بايد بتوانند در دانشگاهها حضور داشته باشند، افزود: گروههای طرفدار کانديداها را نيز ترجيح می دهيم که به صورت مناظره و ميزگرد در دانشگاهها حضور داشته باشند.

هيئت های نظارت دانشگاهها روند حضور کانديداها در دانشگاهها را فراهم کنند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: هيئت های نظارت دانشگاهها بايد با هدف مشارکت فعاليت دانشجويان در انتخابات، روند حضور کانديداها را در دانشگاهها تسهيل کنند.

وی انتخابات را فرصت خوبی برای افزايش سطح بينش و توانمندسازی سياسی دانشجويان قلمداد کرد و به مهر گفت: از کانديداها اين انتظار را داريم که متناسب با شأن دانشگاهی در قالبهای علمی آکادميک صحبت کنند.

دانشگاهها در روزهای پيش رو ميزبان چهره های سياسی باشند

خرمشاد اضافه کرد: با اين کيفيت انتظار داريم که دانشگاهها در اين روزها ميزبان چهره های سياسی باشند و توصيه ما به هيئتهای نظارت دانشگاهها اين است که تسهيل کننده باشند و فضای پر شور و مثبتی را در دانشگاهها برای انتخابات ايجاد کنند.

وی با اشاره به جلوگيری برخی دانشگاهها از حضور کانديداها در دانشگاهها برای سخنرانی به مهر گفت: هيئت های نظارت اين دانشگاهها محلی بوده و با توجه به اينکه ابتدای فعاليتهای انتخاباتی است اين دانشگاهها به صورت محلی تصميم گيری کرده اند اما سياست مجموعه وزارت علوم حضور کانديداها در دانشگاهها است.

معاون فرهنگی وزارت علوم همچنين اضافه کرد: از قبل به تعدادی از دانشگاهها ابلاغ شده و ساير دانشگاهها نيز که در اين زمينه به آنها ابلاغی نشده است از اين طريق اطلاع رسانی می شود که سياست وزارت علوم، حضور و مشارکت فعال دانشجويان در عرصه انتخابات است.

به گزارش مهر، هفته گذشته برخی دانشگاهها در هيئت نظارت خود تصميم به جلوگيری از حضور برخی کانديداها در دانشگاههای خود گرفتند.

رامين رحمانی رئيس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبيعی گرگان در اين زمينه به مهر گفته بود: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبيعی گرگان بنا ندارد اعتبارات و امکانات خود را در اختيار کانديداهای رياست جمهوری به معنای عام قرار دهد. درهای دانشگاه به روی رجال سياسی که کانديدا نيستند باز است. اعتقاد نداريم فردی به تنهايی از يک جناح به صورت يک جانبه از خود و جناح خود حمايت کند بلکه با ميزگردهای زاويه دار يا مراسمی که دو يا چند نفر از گرايشات سياسی مختلف در آن حضور دارند موافق هستيم.

علی محمد زلفی گل رئيس دانشگاه بوعلی همدان نيز به مهر گفت: دانشگاه بوعلی همدان تصميم ندارد قبل از اعلام کانديداها و تائيدشان توسط شورای نگهبان به هيچ يک از کانديداها يا افراد مرتبط با آنها اجازه سخنرانی در دانشگاه را بدهد زيرا تجربيات دانشگاه بوعلی سينا طی دوره های گذشته نشان داده که چنين اقداماتی دانشگاه را با چالش روبرو می کند و از يک هفته قبل تا يک هفته بعد از سخنرانی جو دانشگاه تحت تاثير قرار می گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016