پنجشنبه 22 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ژينوس سبحانی، منشی سابق کانون مدافعان حقوق بشر آزاد شد، کانون مدافعان حقوق بشر

سايت کانون مدافعان حقوق بشر: ژينوس سبحانی که تا زمان پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر، منشی «کانون مدافعان حقوق بشر» و «کانون مشارکت در پاکسازی مين» بود، روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه ۱۳۸۷ با توديع قرار وثيقه ۷۰ ميليون تومان، آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ژينوس سبحانی صبح روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه ۱۳۸۷ در منزل شخصی خود بازداشت شده بود. بازداشت سبحانی پس از آن صورت گرفت که دفتر «کانون مدافعان حقوق بشر» اول دی ماه ۱۳۸۷ بصورت غيرقانونی پلمپ شد و در پی آن، دفتر وکالت شيرين عبادی، برنده جايزه صلح نوبل و رييس کانون مدافعان حقوق بشر با مراجعات مکرر عده ای تحت پوشش نيروی مالياتی، بازرسی و برخی وسائل و پرونده های اين دفتر ضبط شد.
به دنبال بازداشت ژينوس سبحانی شخصيت های سياسی، فرهنگی و اجتماعی و همچنين فعالان حقوق بشر در ايران و ساير کشورهای جهان نسبت به اين اقدام ها واکنش داده و از آن انتقاد کردند. خاوير سولانا، رئيس سياست خارجی اتحاديه اروپا يکی از شخصيت هايی بود که در ديدار شيرين عبادی با وی در اوائل اسفند ماه، نسبت به پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و بازداشت ژينوش سبحانی منشی سابق اين کانون، واکنش نشان داد.
پس از آزادی ژينوس سبحانی، شيرين عبادی به همراه چند تن از اعضای شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر و چند نفر از وکلای همکار اين کانون به ديدن او رفتند.





















Copyright: gooya.com 2016