سه شنبه 27 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه انتخاباتی فعالان کرد، اعتماد

گروه سياسی؛ جمعی از فعالان کرد در بيانيه يی در مورد انتخابات رياست جمهوری دهم خواستار اعلام شفاف برنامه های کانديداها برای مناطق محروم شدند. در اين بيانيه آمده است؛ «با گذشت سه دهه از پيروزی انقلاب، مناطق کردنشين کشور همچنان جزء مناطق محروم است و بر خلاف تصريح اصل ۴۸ قانون اساسی، فراخور نيازها و استعداد رشد خود، از سرمايه و امکانات لازم برخوردار نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به رغم اينکه به بيان رسمی و علنی مقامات مرکزی و محلی، اين مناطق به عنوان امن ترين مناطق کشور معرفی شده، بعد از پايان جنگ تحميلی که زمينه اجرای اصل فوق و توسعه متوازن مناطق محروم و مرزی کشور فراهم شده بود، تا کنون مديريت موثر توسعه در اين مناطق در دستور کار دولت ها قرار نگرفته است.»

اين بيانيه می افزايد؛ مردم شريف ايران به ويژه مردم مناطق کردنشين کرمانشاه، ايلام، کردستان، آذربايجان غربی و استان خوزستان انتظار دارند راهکارهای محروميت زدايی، جبران خسارت های جنگ و تامين حقوق قانونی آنها در برنامه کانديدای رياست جمهوری به گونه يی شفاف اعلام شود و نهادها و ساز و کارهای مناسب اجرايی با مشارکت مردم اين مناطق را پيش بينی کند. بديهی است ضمن اين برنامه محروميت زدايی و جبران خسارت های جنگ، حل مشکلات قربانيان بمباران های شيميايی دشمن و پاکسازی سريع مين های اين مناطق بايد در اولويت قرار گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016