چهارشنبه 5 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ما نگرانيم! نامه پدر و مادر محمد پورعبدالله، دانشجوی زندانی به رئيس قوه قضائيه، کميته گزارشگران حقوق بشر

پدر محمد پورعبدالله، از دانشجويان طيف چپ دانشگاه تهران، که چندی پيش به دلايلی نامعلوم به زندان قزل حصار انتقال يافت، در نامه ای خطاب به آيت الله شاهرودی، خواهان توجه و رسيدگی فوری به وضعيت پرونده فرزند خود شده است.

محمد پورعبدالله از جمله دانشجويانی است که سال گذشته نيز در جريان بازداشت گسترده دانشجويان چپ، دستگير و به مدت بيش از يک ماه در زندان به سر برد.

گفتنی است، خانواده اين دانشجوی زندانی، سال تحويل با حضور در برابر زندان قزل حصار و پهن کردن سفره هفت سين اعتراض خود را نسبت به دربند بودن فرزندشان اعلام نمودند.

نامه پدر و مادر اين دانشجوی زندانی به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


استمداد يک پدر و مادر

حضرت آيت الله شاهرودی رياست محترم قوه قضائيه

با سلام احتراما به استحضار ميرساند پسرمان محمد پورعبداله دانشجوی سال آخر مهندسی شيمی دانشگاه تهران طبق حکم بازداشت موقت شعبه يک دادياری امنيت دادسرای انقلاب به اين مضمون"چنانچه مدرکی دال بر مجرميت مشاهده شد وی در بند دويست و نه زندان اوين نگهداری شود" در تاريخ بيست و چهارم بهمن ماه هشتاد و هفت در منزل شخصی دستگير و به زندان اوين منتقل شدو از آنجا که مدرکی به دست نيامد به مدت يک ماه در سلول انفرادی زندانی شده تا به گناه نکرده اش اعتراف کند!

اما در تاريخ بيست و هشت اسفند ماه ناگهان پس از کتک زدن، پسرمان را به زندان قزلحصار انتقال داده اند.

حال ما نگرانيم زيرا دانشجويی که از لحاظ روحی و جسمی شديدا آسيب پذير است در چنين زندانی که مجرمان گوناگون دارد امنيت نخواهد داشت و نميدانيم مسئوليت حفظ جان وی به عهده کيست؟

استدعا داريم برای رضای خدا و آرامش خانواده ما دستور فرمائيد ضمن رسيدگی به مسئله ضرب و شتم فرزندمان نسبت به آزادی وی از بازداشت موقت اقدام عاجل مبذول فرمايند.

با تقديم و احترام
لطف اله پور عبداله و سيما سالنو (پدر و مادر محمد پورعبداله)

عکسهای زير مربوط به سفره هفت سين اين خانواده در برابر زندان قزل حصار است:





















Copyright: gooya.com 2016