جمعه 7 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سنديکای کارگران شرکت واحد در آغاز سال نو خواستار آزادی تمامی فعالين کارگری زندانی است، پيام نوروزی سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه

سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه با وجود اينکه در ماه های پايانی سال ١٣٨٧ فشار ها وتهديدها بر اعضای اين سنديکا افزايش پيدا کرده و باعث بازداشت های متعددی شده و بعد از آزادی دستگير شدگان رئيس هيئت مديره اين سنديکا دستگير و به طور نامعلوم در زندان به سر می برد آغاز سال ١٣٨٨ را تبريک گفته و خواستار آزادی تمام فعالين کارگری می باشد
در سالی که گذشت کارگران نيشکر هفت تپه بعد از سال ها مبارزه توانستند با انتخاب اعضای هيئت مديره سنديکای مستقل خود را بازگشايی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اعضای هيئت مديره اين سنديکا در حالی که تنها برای اعتراض به عدم پرداخت دستمزد ها و جلوگيری از تعطيلی کارخانه و فروش زمين های حاصلخيز و خصوصی سازی شرکت به احيای سنديکای مستقل کارگری و تعيين نمايندگان واقعی خود اقدام کرده بودند در طول ماه های گذشته با اتهام تبليغ عليه نظام ، به کرات به دادگاه انقلاب احضار و مورد بازجويی قرار گرفتند .
در ماههای پايانی سال ١٣٨٧ اذيت و آزار اعضای هيئت مديره ، فعالين و اعضای خانواده هايشان افزايش يافت و حتی وکيل سنديکا آقای دکتر محمد اوليايی فرد هم از اين امر مستثنی نبود . در ادامه اين فشارها و بازداشت ها تمامی اعضای هيئت مديره توسط وزارت اطلاعات احضار و بازداشت شدند و در مواردی منازل مسکونيشان نيز مورد تفتيش قرار گرفت دستگير شدگان با توديع قرار کفالت از زندان آزاد شدند اما رئيس هيئت مديره اين سنديکا کماکان بدون هيچ خبری در زندان به سر می برد
متاسفانه به دليل شرايط حاکم ، هرگونه فعاليت مستقل کارگری سريعا" سرکوب می شود و در اين راستا ضمن اينکه سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه اولين و آخرين تشکل سرکوب شده نمی باشد ،بوجود آوردن تشکل کارگری بدون پرداخت هزينه ميسر نيست .
امروز بسيار ی از کارگران به دليل فعاليت های کارگری بيکار ، سرگردان و محروم از فعاليتهای اجتماعی هستند ، مسئولين سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه و شرکت واحد و فعالين انجمن های صنفی معلمان و ... در زندان به سر می برند و يا منتظر اجرای حکم صادره هستند .
ما در راه آزادی تشکل مستقل کارگری و زندگی شايسته انسانی که در منشور حقوق بشر قيد گرديده و از حقوق اوليه انسانی است از هر ابزاری استفاده خواهيم کرد .
کارگران نيشکر هفت تپه در طول اين مدت مورد حمايت های معنوی بسياری از نهاد های کارگری و حقوق بشری از جمله اتحاديه بين المللی کارگران صنايع مواد غذايی ، کشاورزی و خدمات(IUF) قرار داشته و تمامی اين نهاد ها را در کنار خود داشته است .
سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه ، سپاسگزار تمامی زحمات اين نهاد ها و عزيزان می باشد و از اين حمايت ها ی معنوی استقبال کرده و خواهان ادامه آن تا زمان آزادی کامل فعاليت هايش می باشد .
با آرزوی محو سرکوب و زندان و گسترش عدالت و آزادی در سراسر گيتی

سنديکای کارگران نيشکر هفت تپه
فروردين ١٣٨٨





















Copyright: gooya.com 2016