جمعه 14 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آرمين: موضع نهايی مجاهدين انقلاب در قبال انتخابات پس از رايزنی با گروه‌های ائتلاف دوم خرداد اعلام می‌شود، ايسنا

سخنگوی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی از ديدار نمايندگان اين سازمان با ميرحسين موسوی در روز دوم فروردين و برگزاری اجلاس سراسری سازمان متبوعش با حضور اعضای شوراهای مرکزی و سياسی و مسوولان شاخه‌های استانی در روز سه‌شنبه ۱۱ فروردين خبر داد و به تشريح مصوبات آن پرداخت.

سخنگوی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: انصراف آقای خاتمی از نامزدی رياست‌جمهوری همانند حضور ايشان در اين عرصه آثار قابل توجه و غير قابل انکاری در عرصه‌ سياسی کشور به ويژه عرصه‌ رقابت‌های انتخابات رياست‌جمهوری دهم بر جای گذاشت و با توجه به شرايط و فضايی که در آن اين انصراف صورت گرفت، بيش از همه احزاب سياسی و تشکل‌ها و نهادهای مدنی که از نامزدی ايشان حمايت کرده بودند، در وضعيت نامطلوب قرار گرفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن آرمين در عين حال اضافه کرد: بديهی است با توجه به اهميت ويژه‌ی انتخابات رياست‌جمهوری دهم و تاثير غير قابل انکار آن بر آينده‌ی کشور و نيز فرصت اندکی که تا اين انتخابات باقی مانده است، بايد به سرعت به اتخاذ موضع مناسب اقدام می‌شد.

وی گفت: سازمان در اعلام موضع خود به مناسبت انصراف آقای خاتمی ضمن ابراز تاسف از تصميم ايشان، اعلام کرد در حال بررسی شرايط و تحولات سياسی پس از کناره‌گيری آقای خاتمی از عرصه‌ی رقابت انتخاباتی است و پس از تکميل بررسی‌ها مواضع و ديدگاه‌های انتخاباتی جديد خود را اعلام خواهد کرد، متعاقب اين اعلام شورای سياسی سازمان در روزهای پايانی اسفند ماه گذشته طی سه جلسه‌ی پياپی به بررسی و تحليل شرايط پرداخت.

آرمين خاطرنشان کرد: با توجه به اهميت موضوع و ضرورت مشارکت بدنه‌ سازمان در اين تصميم‌گيری مقرر شد موضوع در نشستی مرکب از اعضای شوراهای مرکزی و سياسی و مسوولان شاخه‌های استانی سازمان به بحث گذاشته شود. در اين فاصله روز دوم فروردين نمايندگان سازمان با ميرحسين موسوی ديداری داشتند. در اين ديدار شرايط انتخابات، مبرم‌ترين مسائل و نيازهای کشور و ديدگاه‌ها و رويکردهای مناسب برای حل مشکلات و بحران‌های فرارروی کشور مورد بررسی قرار گرفت. متعاقب اين ديدار روز سه‌شنبه يازدهم فروردين اجلاس سراسری سازمان با حضور اعضای شوراهای مرکزی و سياسی و مسوولان شاخه‌های استانی سازمان برگزار شد.

سخنگوی سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران توضيح داد: در اين اجلاس يک روزه مسوولان شاخه‌های استانی ضمن ارائه‌ی جمع‌بندی نظرات اعضای سازمان در استان‌ها گزارشی از وضعيت انتخابات در استان خود ارائه کردند و سپس چگونگی موضع سازمان در قبال انتخابات به بحث و بررسی گذاشته شد.

وی با بيان اين‌که خوشبختانه اين اجلاس با همگرايی و تقارب مطلوبی توانست به نتيجه برسد، گفت: از آنجا که مطابق اساسنامه‌ی سازمان، اتخاذ مواضع استراتژيک و مهم در صلاحيت شورای مرکزی سازمان است، بلافاصله پس از اين اجلاس شورای مرکزی به منظور اتخاذ موضع نهايی تشکيل جلسه داد و با توجه به جمع‌بندی نظرات اعضای سازمان در سراسر کشور و مباحث مطرح شده در اجلاس با اکثريت قريب به اتفاق آرا موضع نهايی سازمان در قبال انتخابات رياست‌جمهوری آينده را تصويب کرد.

وی افزود: مقرر شد با توجه به التزام سازمان به هماهنگی با ديگر احزاب و تشکل‌های اصلاح‌طلب پيش از اعلام رسمی مشروح اين تصميم نمايندگان سازمان ضمن گفت‌وگو و رايزنی با گروه‌های عضو ائتلاف دوم خرداد به تشريح ديدگاههای و تبيين دلايل و ضرورت‌های موضع انتخاباتی سازمان بپردازند تا حتی‌المقدور شورای هماهنگی ائتلاف دوم خرداد با هدف تغيير سازنده در شرايط موجود کشور موضع انتخاباتی مشترکی اتخاذ کند.





















Copyright: gooya.com 2016