جمعه 14 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کـاهـش قيمت مسـکـن و اجـاره‌بـها در سال جديد، ايسنا

قيمت مسکن و اجاره‌بها بازهم در سال جديد کاهش می‌يابد.

مصطفی قلی‌خسروی ـ رييس اتحاديه مشاوران املاک ـ در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) درباره وضعيت بازار مسکن در سال جديد اظهار کرد: در سال آينده کاهش مجدد قيمت‌ها را داريم و لازمه اين امر رکود در بازار است.

وی در ادامه با بيان اينکه نخريدن يا کاهش تقاضا در بازار موجب کاهش قيمت‌ها می‌شود، افزود: ارزان شدن مسکن را مديون مسوولان هستيم که به کد رهگيری و طرح مسکن مهر توجه کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خسروی خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارايی به کمک طرح ملی کد رهگيری آمده و برای قراردادهای بدون کد رهگيری مفاصاحساب صادر نمی‌کند.

رييس اتحاديه مشاوران املاک در پاسخ به اين سوال که آيا پس از اين دوران رکود با افزايش ناگهانی قيمت مسکن مواجه نمی‌شويم؟ گفت:تجربه نشان داده که پس از کاهش قيمت مسکن برای بازگشت به دوران افزايش حدود دو سال زمان لازم است اما بايد توجه کرد که طی اين دو سال با افزايش توليد از افزايش ناگهانی قيمت‌ها جلوگيری می‌شود.

وی از ايجاد ۱۵ شهرک اقماری در اطراف تهران خبر داد و افزود: اين شهرک‌ها جدا از طرح مسکن مهر هستند و بايد توجه کرد که پيشرفت صنعت ساختمان طی اين دوران نيز می‌تواند از افزايش ناگهانی قيمت‌ها جلوگيری کند.

خسروی درباره قيمت رهن و اجاره‌بها در سال جديد نيز به ايسنا گفت: اجاره‌بها تابعی از قيمت ملک است و با توجه به کاهش قيمت ملک اجاره بها نيز کاهش می‌يابد.

رييس اتحاديه مشاوران املاک تصريح کرد: بنا است با نظر قطعی کميته کشوری کد رهگيری لوگوی کد رهگيری مشاوران املاک سالانه تعويض شود.

خسروی ادامه داد: ۰۱/۰۹/۸۷ تا پايان سال گذشته در کل کشور ۳۸ هزار و نهصد و ۹۷معامله به ثبت رسيده است که اين رقم کليه معاملات انجام شده در اين دوره در کل کشور را در برمی‌گيرد.





















Copyright: gooya.com 2016