یکشنبه 23 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل تحصن و اعتصاب غذای خود را آغاز کردند (همراه با گزارش تصویری)، خبرنامه امیرکبیر

از ساعت ۸ صبح روز شنبه ۲۲ فروردین ۳ دانشجوی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل دست به اعتصاب غذای نامحدود در صحن دانشگاه زدند.

صدها دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل نیز در اعتراض به فشارهای وارده از سوی دولت احمدی نژاد بر جنبش دانشجویی همچون بازداشت طولانی مدت دانشجویان پلی تکنیک و برخورد با طیف علامه دفتر تحکیم وحدت، پلمپ درب انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی بابل، ۱۷ حکم صادره از سوی کمیته انضباطی برای دانشجویان همین دانشگاه برای مراسم ۱۶ آذر و انحلال شورای صنفی دانشگاه دست به تحصن زدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همزمان بسیج دانشجویی با صدور بیانیه ای دعوت به مناظره ای بین نماینده دانشگاه و دانشجویان معترض کردند که انجمن اسلامی منتخب دانشجویان طی بیانیه ای با این پیشنهاد موافقت کرد مشروط بر اینکه دکتر شکری رییس دانشگاه و قربانی رییس حراست دانشگاه در این جلسه حضور یابند و این مناظره به صورت علنی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه در حضور همه دانشجویان برگزار گردد.

بسیج در انتهای بیانیه خود اعتراض دانشجویان را پروژه مظلوم نمایی انتخاباتی خواند که با شانتاژ و جو کاذب و ایجاد جنجال شخص احمدی نژاد را هدف گرفته است!

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، این تحصن بعد از اظهارات هفته پیش دکتر امینی راد (معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی بابل) انجام می شود که گفته بود سیاست ابلاغ شده از سوی وزارت علوم برخورد جدی با طیف علامه و انجمن های زیر مجموعه آن است و ما این سیاست را در دانشگاه اجرا خواهیم کرد.

از هفته پیش دیوارهای دانشگاه صنعتی بابل مملو از عکس های دانشجویان زندانی پلی تکنیک است که با ناجوانمردی نیروهای امنیتی به زندان افتاده اند.

شرح تحصن امروز دانشجویان

از ساعت ۱۱ صبح دانشجویان معترض دانشگاه در جلوی دفتر دکتر شکری رییس دانشگاه حاضر شدند و به مدت ۱ ساعت در حالت سکوت در آنجا تحصن کردند. سپس در ساعت ۱۲ با قرائت پیام دانشجویان معترض در جلوی دفتر رییس دانشگاه تحصن و راهپیمایی آغاز گردید.اولین خواسته دانشجویان معترض که در پیام آنها به آن اشاره شد تقاضای استعفای دکتر امینی راد معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه است. از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه ضعف شخصیتی مسئولین دانشگاه علی الخصوص دکتر امینی راد سبب شده است که دستگاه های امنیتی خارج از دانشگاه نظیر وزارت اطلاعات تصمیم گیرندگان اصلی در امور دانشگاه باشند و به دخالت در امور دانشجویان بپردازند.

در راهپیمایی دانشجویان معترض صدها دانشجو در حالی که شعارهای مرگ بر دیکتاتور، دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد، حراست زور نمی خواییم رییس مزدور نمی خواییم، زندانی سیاسی آزاد باید گردد حمایت قاطع خود را از دانشجویان زندانی پلی تکنیک نشان دادند.

سپس دانشجویان معترض در صحن ساختمان دانشکده برق دانشگاه جمع شدند و در آنجا محسن برزگر دبیر فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشگاه به تشریح فشارهای وارده بر جنبش دانشجویی پرداخت. وی همچنین چگونگی احضار خانواده اش به اداره اطلاعات بابل و مزاحمت هایی که نیروهای امنیتی برای وی سایر اعضای انجمن اسلامی دانشگاه ایجاد کرده اند را تشریح کرد.

دانشجویان متحصن از ساعت ۱ عصر کلیه کلاس های درس را تعطیل کرده اند. به گزارش خبرنامه امیرکبیر دانشجویان پلاکاردهایی با مضامین “انتقاد و اعتراض حق دانشجوست” و “تا احیای حق همکلاسی هایمان خاموش نخواهیم نشست” و “از این همه بیداد می کنیم فریاد” و “اتحاد مبارزه پیروزی” را در دست دارند.

دانشجویان متحصن پس از تجمع یک ساعته خود و تعطیلی کلاس های درس مجددا به راهپیمایی در داخل دانشگاه پرداختند و با شعارهای “صندلی حیا کن امینی را رها کن” و “قربانی حیا کن دانشجو را رها کن”، برای بار مجدد به امینی راد معاونت فرهنگی و قربانی رییس حراست پیغام دادند که اقدامات امنیتی علیه دانشجویان و پلمپ درب دفتر انجمن اسلامی دانشگاه، پرونده سازی برای دانشجویان در کمیته انضباطی و ده ها اقدام دیگر جهت سرکوب دانشجویان چه پیامدی خواهد داشت.

امینی راد هفته گذشته تهدید کرده بود که اگر دانشجویان امروز دست به تحصن بزنند آنها را بازداشت خواهیم کرد. دانشجویان در ساعت ۲:۳۰ عصر به راهپیمایی و مراسم امروز خود خاتمه دادند. این تجمع و اعتصاب غذا در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

روز گذشته انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه صنعتی بابل طی فراخوانی از همه انجمن های اسلامی خواست که بیش از سکوت نکنند و در این حرکت اعتراضی در کنار دانشجویان مازندرانی قرار گیرند.

babol-sanati-univ-tahason-1.jpg

babol-sanati-univ-tahason-2.jpg

babol-sanati-univ-tahason-3.jpg

babol-sanati-univ-tahason-4.jpg





















Copyright: gooya.com 2016