دوشنبه 24 فروردین 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رفسنجانی: حقوق بانوان در جهان اسلام آن گونه که اسلام و قرآن مد نظر دارند، رعايت نمی‌شود، آفتاب

آفتاب: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «تجربيات و سياست های کارشناسی شده پس از جنگ اکنون می‌تواند مبنای خوبی برای اصلاح الگوی مصرف، هدفمند کردن يارانه‌ها و اجرای سياست‌های اصل ۴۴ قرار گيرد».

يه گزارش آفتاب، آيت الله هاشمی رفسنجانی در ديدار رئيس و اعضای کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهميت خاص اين کميسيون، حساسيت و توجه ويژه کميسيون اجتماعی به طرح ها و لوايح در دست بررسی مجلس را خواستار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: «جا دارد کميسيون اجتماعی با توجه به مسائل مهمی چون اصلاح الگوی مصرف، هدفمند کردن يارانه‌ها و سياست‌های اصل ۴۴، با دقت و هوشياری مضاعف پيگير تصويب و اجرای اين مسائل مهم باشد».

رئيس مجلس خبرگان رهبری به طرح ها و لوايح مطرح در کميسيون اجتماعی اشاره و طرح اصلاح قانون ايثارگران که هم اکنون در مجلس در حال بررسی است را از موارد مهمی دانست که می طلبد اعضای کميسيون و ساير نمايندگان با حساسيت بررسی و تصويب آن را دنبال کنند تا دين مسئولان و انقلاب نسبت به اين قشر به خوبی ادا شود.

وی افزود: «مجمع تشخيص مصلحت هم تلاش خود را به کار خواهد برد تا اين طرح هر چه زودتر به سرانجام برسد».

آيت الله هاشمی رفسنجانی مسائل مربوط به زنان را نيز از موارد مهم مورد توجه اين کميسيون دانست و گفت: «به طور جد عقيده دارم حقوق بانوان در جهان اسلام آن گونه که اسلام و قرآن مد نظر دارند، رعايت نمی‌شود و تبعيضات آزار دهنده در اين زمينه وجود دارد».

وی جهد و تلاش زنان را در برخی زمينه‌ها به خصوص کسب علم و دانش خوب دانست و با اشاره به اينکه زنان پس از انقلاب اسلامی به توانمندی‌های علمی و اجرايی بسيار خوبی دست يافته‌اند، تصريح کرد: «جا دارد برنامه‌ريزان، سياستگذاران و مجريان کشور از استعداد و توان نيمی از جمعيت کشورمان به خوبی استفاده کنند».

آيت الله هاشمی رفسنجانی همچنين مصوبه مجلس در مورد بازنشستگان تأمين اجتماعی را گامی ارزشمند از جانب کميسيون اجتماعی مجلس خواند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين به مشکلات قشرهای ضعيف جامعه اشاره کرد و با تأکيد بر اينکه پس از جنگ سياست‌گذاری های خوبی در قالب برنامه اول توسعه و همچنين لايحه فقرزدايی برای توانمند سازی و تأمين بيمه‌های اجتماعی اقشار ضعيف جامعه صورت گرفت، گفت: «تجربيات و سياست های کارشناسی شده پس از جنگ اکنون می‌تواند مبنای خوبی برای اصلاح الگوی مصرف، هدفمند کردن يارانه ها و اجرای سياست‌های اصل ۴۴ قرار گيرد».

رئيس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مشکلات و معضلات موجود در جامعه، وظيفه کميسيون اجتماعی مجلس را در مقطع کنونی بسيار حساس و خطير خواند و تأکيد کرد: «بررسی و تصويب صحيح و کارشناسانه طرح‌ها و لوايح موجود در مجلس می‌تواند بسياری از مخاطرات پيش روی نظام را برطرف کند».

در ابتدای اين ديدار جعفرزاده رئيس و شريعتی نايب رئيس کميسيون اجتماعی مجلس شورای اسلامی و همچنين بادامچيان، محسنی، صبور و محجوب از اعضای کميسيون به طور جداگانه گزارشی از طرح‌ها و لوايح در دست بررسی و برنامه‌های آينده اين کميسيون ارائه دادند.





















Copyright: gooya.com 2016