دوشنبه 7 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه: ضربه مهلک سپاه به گروه ريگی، مهر

جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه گفت: اخيرا ماموريت برخورد با اشرار وگروهک های ضد انقلابی که در پوشش های مختلف امنيت در شرق کشور را به مخاطره انداخته بودند به سپاه واگذار شد و در نخستين روز ورود سپاه به ماموريت، اين نيرو توانست به گروه موسوم به «ريگی» ضربه مهلکی وارد کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور تصريح کرد: اگر امروز آمريکا، اسرائيل و دشمنان ما را تهديد به حمله می کنند و اتفاقی نمی‌افتد به خاطر اين نيست که نخواستند، بلکه نتوانستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد توان و قدرت سپاه در حوزه های مختلف گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اکنون يک قدرت بزرگ دفاعی و تهاجمی درسطح خاورميانه و ما با دسترسی به فن آوريهای روز آموزش و تجهيز نيروهايمان به پيشرفته ترين تجهيزات دفاعی و نظامی به خوبی قادر به دفاع از سرزمين ملت و منافع ملی خود هستيم.

ذوالنور افزود: در زمينه نبردهای داخلی اگر دشمن بخواهد حرکتی انجام دهد دفاع از کوی وبرزن و دفاع موزاييکی را طراحی کرديم . يعنی هر روستا، شهر و يا هر مکانی که جمعيتی در آن زندگی می‌کنند اعضای عضو بسيج آن محل و منطقه ازمکان خودشان می توانند دفاع کنند.

وی در تشريح توان نيروی دريايی سپاه تاکيد کرد: امروز امنيت کامل خليج فارس به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده و قدرت دريايی سپاه به گونه‌ای است که با در اختيار داشتن شناورهای رادارگريز فراوانی که در داخل طراحی و ساخته شده است، می‌تواند هر شناور بيگانه را که در منطقه امنيتی ماحضور پيدا می‌کند رصد و با هرنوع تهديد با آنان برخورد کند.

حجت الاسلام ذوالنور تاکيد کرد: سپاه درزمينه هوا - فضا نيز از قدرت بالا و بازدارنده‌ای برخوردار بوده و به سلاح‌های موشکی پيشرفته مجهز شده است به طوری که سيستم های موشک های ساحل به دريای ما تمام عرض و طول خليج فارس و دريای عمان را می‌تواند زير پوشش خود ببرد و هيچ ناوشناوری از خليج فارس نمی‌تواند عبورکند مگر اين که در برد موشک های ساحل به دريای ما قرار گرفته باشد.

جانشين نماينده ولی فقيه به قدرت سپاه دربرخورد با گروهک های ضد انقلاب نيز اشاره کرد و گفت: اخيرا ماموريت برخورد با اشرار وگروهک های ضد انقلابی که در پوشش های مختلف امنيت در شرق کشور را به مخاطره انداخته بودند به سپاه واگذار شد و در نخستين روز ورود سپاه در ماموريت، توانست به گروه موسوم به «ريگی» ضربه مهلکی وارد کند.

همچنين وی درخصوص توان و تجربه سپاه پاسداران در عرصه سازندگی کشور تاکيد کرد : سپاه پاسداران در زمان صلح در بخش سازندگی حضور فعال داشته و با وجود تحريم های اقتصادی پروژه های بزرگ اقتصادی را که پيمانکاران داخلی توان انجام آنها را نداشتند و همچنين شرکت های خارجی نيز به لحاظ تحريم های بيرونی اجازه ورود به اين پروژه ها را نداشتند؛ سپاه ايثارگونه وارد عرصه شده و پا به ميدانی گذاشت که در عرصه سازندگی توانست کارهای بزرگی را خلق کند.

به گزارش مهر ، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران ادامه داد: سپاه خود را در سه زمينه آماده کرده است؛ تهديدات سخت، نيمه سخت و تهديدات نرم؛ که ما از نظر تجهيزات و تسليحات در دوران هشت سال دفاع مقدس نسبت به دشمن فاصله زيادی داشتيم و همه دنيا پشتيبان دشمنان ما بودند؛ ما نمی توانيم منتظر باشيم تاتقارن وهم طرازی با دشمن را پيدا کنيم.

وی ادامه داد: سياست دفاعی، راهبردی و استراتژی دفاعی ما بر عدم تقارن و عدم همطرازی و برابری است؛ لذا ما دفاع خود را اين گونه تنظيم کرديم که ما در زمان وقوع جنگ از سوی دشمن، نقاط قوت دشمن را ناکارآمد و نقاط ضعف او را برجسته کنيم.
بنابراين امروز سپاه و نيروهای مسلح به حدی بضاعت و توان نظامی دارند که اگر زمانی دشمن بخواهد امنيت منطقه را تهديد کند، به طور قطع بازنده آن ميدان خواهد بود.





















Copyright: gooya.com 2016