سه شنبه 8 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نبی حبيبی، دبيرکل موتلفه: پرتقال اسراييلی طرح کميته ايکس بود، آفتاب

صهيونيستها برای انتخابات آينده برنامه دارند. ممکن است دست به يک سری عميات تروريستی برای آشفته نشان دادن امنيت کشور بزنند.


آفتاب: محمدنبی حبيبی دبير کل حزب موتلفه اسلامی در تشريح مواضع حزب در آستانه دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری گفت: «گفتمان احمدی‌نژاد، گفتمان امام(ره) و انقلاب است».

به گزارش سرويس سياسی آفتاب، وی که در پايان نشست دبيران اين حزب سخن می‌گفت با اشاره به تصميم جبهه پيروان خط امام و رهبری مبنی بر معرفی دکتر محمود احمدی‌نژاد به عنوان نامزد جبهه در انتخابات آينده اظهار داشت: «جبهه پيروان خط امام و رهبری پس از ماهها بررسی دکتر محمود احمد‌ی‌نژاد را به عنوان نامزد اصلح معرفی کرد. حزب موتلفه اسلامی نيز قبل از اين تصميم‌گيری در شورای مرکزی خود به اين تصميم رسيده بود اما چون حزب ما احدی از احزاب چهارده‌گانه جبهه پيروان خط امام و رهبری است صبر کرد تا موضع جبهه هم معلوم شود و سپس موضع‌گيری نمايد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حبيبی ادامه داد: «لذا ما به اين نتيجه رسيده‌ايم اگر بخواهيم گفتمان عدالت، پيشرفت و خدمت که اصلی‌ترين گفتمان در دهه چهارم انقلاب است تداوم يابد بايد، به احمدی‌نژاد رای دهيم. ما رای به احمدی‌نژاد را تداوم اصولگرايی در زمينه عزت جهانی جمهوری اسلامی می‌دانيم».

وی افزود: «ما در جمع‌بندی‌های خود به اين نتيجه رسيديم که برآيند کار دولت نهم در مجموع يک کارنامه قابل قبول و مثبت است و آن را می‌توان شاخصی برای کارآمدی
” برچسب‌های جعلی روی پرتغالها، معلول يک ذهن بيمار و مشوش است که قصد تشويش اذهان را دارد “
اصولگرايان تلقی کرد. ما مجموعه مسئولان دولت نهم و شخص رئيس‌جمهور را مومن به اراده ملت، ارزشهای امام(ره) و رهبری و انقلاب می‌دانيم و از شادابی و نشاط آنها در خدمت به مردم تقدير می‌کنيم».

حبيبی در ادامه در اين باره که برخی رقبا و اشخاص بحث صيانت از آراء را مطرح می‌کنند، تصريح کرد: «اين پروژه‌ روی سه پايه سوءظن، شايعه‌پراکنی و تهمت به مسئولان برگزارکننده استوار است. ما معتقديم اصل صيانت از آراء در قانون انتخابات به خوبی پيش‌بينی شده است و هيچ ضرورتی به اين قبيل بازيهای سياسی نيست».

وی در مورد برنامه حزب در برخورد با اين ترفند‌ها گفت: «ما هم در برابر اين پروژه، بحث احترام به آراء مردم را مطرح می‌کنيم. برخی از کسانی که رای واقعی مردم را برنمی‌تابند دنبال پروژه صيانت از آراء هستند».

حبيبی در ادامه افزود: «ما می‌گوييم به رای مردم بايد احترام گذاشت، چه به ما رای بدهند چه ندهند. اين حق مردم است که برگزيده آنها فارغ از اينکه از چه گروه يا حزب يا جناحی باشد محترم شناخته شود و آراء آنها همانطور که هست صيانت شود نه آنطور که برخی مايلند مردم به چه کسی رای دهند. ما فکر می‌کنيم ادب مردمسالاری را بايد در احترام به آراء مردم مشاهده کرد».

وی در بخش ديگری از اين گفتگو در مورد واردات پرتقال اسرائيلی اظهار داشت: «اين يک پروژه‌ای بود که طراحان آن را بايد در کميته ايکس جستجو کرد. مسئولان گمرک و وزارت بازرگانی خوب توضيح دادند و اين مطلب را تکذيب کردند. اصلاً چنين چيزی صحت ندارد و گمرکات کشور واردات چنين ميوه‌ای را تاييد نمی‌کند. برچسب‌های جعلی روی پرتغالها، معلول يک ذهن بيمار و مشوش است که قصد تشويش اذهان را دارد».

وی در پاسخ به سئوالی
” اعتراض ما به دولت مصر اين است که چرا به امت عرب و اسلام پشت کرده‌ايد؟ “
در مورد کشف يک گروه تروريستی توسط وزارت اطلاعات گفت: «صهيونيستها برای انتخابات آينده برنامه دارند. ممکن است دست به يک سری عميات تروريستی برای آشفته نشان دادن امنيت کشور بزنند. سربازان گمنام امام زمان(عج) بايد هوشيار باشند و توطئه‌های آنها را نقش برآب کنند. ما از وزارت اطلاعات و تلاشهای آنها تشکر می‌کنيم».

دبير کل حزب موتلفه اسلامی در بخش ديگری از اين گفتگو با اشاره به اظهارات تهديد‌آميز حسنی مبارک عليه جمهوری اسلامی و نيز انفجارات تاسف‌بار اخير در عراق که منجر به شهادت دهها زائر ايرانی شد تصريح کرد: «آقای مبارک گفته است جمهوری اسلامی بايد از شمشير و سپرها بترسد. من نمی‌دانم اين حرف آقای مبارک ناظر به کدام تهديد از سوی جمهوری اسلامی عليه کيان حکومت وی در مصر است. اما می‌گوييم اگر شمشير و سپری داريد چرا عيله رژيم صهيونيستی دشمن مشترک اعراب و مسلمانان جهان استفاده نمی‌کنيد».

وی افزود: «مصر در جنگ ۲۲ روزه شاهد قتل عام کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع غزه بود. نه تنها کمکی به مردم غزه نکرد بلکه دست در دست جنايتکاران جنگی اشغالگران قدس آن جنايات را تاييد کرد. اعتراض ما به دولت مصر اين است که چرا به امت عرب و اسلام پشت کرده‌ايد؟».

حبيبی ادامه داد: «من به آقای مبارک می‌گويم آيا مفهوم شمشير وسپر شما ديدن همين انفجاراتی است که در عراق رخ داده است؟ حمله به يک مشت زائر حسينی که بی‌دفاع هم هستند در يک کشور خارجی يک نبرد جوانمردانه است».

وی اضافه کرد: «ما اين منطق را فقط در حکومت يزيد سراغ داريم. چرا امروز در هزاره سوم ميلادی و قرن پانزدهم هجری بايد در حکومت مصر شاهد اين منطق غيرانسانی باشيم».





















Copyright: gooya.com 2016