شنبه 12 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی: فلسطينی‌ها نسبت به دفاع ما انتقاد دارند، آفتاب

امروز وضعيت به گونه‌ای شده که حتی کشورهای عربی برای حضور در بازی‌های اسلامی در ايران پيش شرطی می‌گذارند و آن‌هم اين‌که نام خلج فارس تغيير کند.


آفتاب: دبيرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به انتخابات رياست جمهوری آتی گفت: «تا زمان برگزاری انتخابات تنها ۴۵ روز باقی است و مردم بايد تلاش کنند تا انتخابات پرشور برگزار شود».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب، حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی در جمع مردم شهر برازجان با تجليل از رشادت‌ها و فداکاری‌های مردمان اين شهر گفت: «تفاوت و ايستادگی مردمان اين ديار فراموش ناشدنی است و همواره به آن افتخار می‌کنم».

وی با اشاره به اين‌که " معتقديم از فرصت‌های پيش آمده استفاده درست صورت نگرفت" افزود: «نفت ۱۰ و ۲۰ دلاری به صورت ناگهانی به ۱۳۰ دلار می‌رسد، ولی متاسفانه شاهد هستيم که وضعيت تورم و بيکاری چگونه است و چه فشاری را بر زندگی مردم تحميل کرده است. در سال ۸۴ نرخ تورم ۱۲ درصد بود اما امروز اين ميزان ۲۷ درصد رسيده و هر روز بر خيل بيکاران افزوده و اوضاع معيشت مردم سخت‌تر شده است که بسياری از اين آفت‌ها از عدم برنامه‌ريزی و حذف کارشناسان نشأت می‌گيرد».

وی در ادامه به مساله خليج فارس اشاره کرد و گفت: «سابقه نداشته است که درباره مساله خليج فارس اين‌گونه بی پروا و جسورانه جهت‌گيری کنند و برخی از مسوولان نيز چنين ضعف‌هايی در برابر اين گستاخی از خود نشان دهند. من از همين جا اعلام می‌کنم که نام خليج فارس تا ابد خليج فارس خواهند ماند».

دبيرکل حزب اعتماد ملی در ادامه خطاب به کشورهای منطقه توصيه کرد: «با حرف‌های نسنجيده خود را در معرض دشمن و هم‌چنين خصومت با مردم نجيب و مقاوم ايران قرار ندهيد».

وی به سياست خارجی نيز اشاره کرد و گفت: «اوضاع به گونه‌ای است که علی رغم داشتن زمينه‌ها و امکانات بازارهای خوب خود را از جمله در آسيای ميانه، عراق و افغانستان از دست داده‌ايم. تنها راه خروج از مشکلات کنونی خواست مردم است».

وی تاکيد کرد: «مردم بايد در انتخابات سرنوشت خود را عوض کنند و اگر مردم وضعيت کنونی را نامطلوب و نابسامان می‌بينند، راه‌حل آن حضور گسترده در پای صندوق‌های رای و تغيير مديريت اجرايی کشور است که البته اين کار بسيار سخت و دشواری است».

کروبی در توضيح مطلب خود گفت: «امروز ما به عنوان رقيب رييس‌جمهور کنونی هستيم، دستمان خالی است، اجرا و نظارت و بودجه بيت‌المال دست آن‌هاست».

وی با طرح اين سوال که " آيا سفرهای تبليغاتی با پول بيت‌المال کار درستی است؟" گفت: «رييس‌جمهور و وزرا هزينه تبليغاتی را می‌توانند با بودجه و هزينه خود تامين کنند».

وی تاکيد کرد: «رقابت جدی است و رييس‌جمهور نيز رقيب جدی دارد، رقيبی چون من که خوابش سرنوشت کشور را تغيير داد».

دبيرکل حزب اعتماد ملی با برشمردن شرايط رقيب برای تبليغات گفت: «آيا با اين وجود باز هم می‌توان در انتخابات پيروز شد؟ بله اما چگونه؟ تنها با حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای».

وی افزود: «تنها به رای دادن خود بسنده نکنيد، تا در انتخابات حضور بيابيد، زيرا اگر مردم حضور نيابند اوضاع از آن‌چه که امروز شاهد هستيم بدتر خواهد شد».

وی در مسير بوشهر به برازجان و در منطقه شبکارن نيز در جمع استقبال‌کنندگان با بيان اين‌که "استقبال شما برای يک روحانی نيست" افزود: «در واقع شما از يک انديشه و يک تفکر حمايت می‌کنيد».

کروبی ادامه داد: «اميدوارم که بتوانيم خدمتگزار مردم باشيم و مطمئن باشيد که من فرزند کوچک امامی هستم که می‌فرمود مردم ولی نعمت وسرور ماست».

وی خاطرنشان کرد: «مردم ايران همان‌هايی هستند که امام خمينی در نامه‌های خود می‌فرمايد که "جان من فدای تک تک ملت شريف ايران" و نمی‌گويد که مثلاً فدای حزب الهی‌ها و بلکه می‌گويد همه ايرانيان».

وی افزود: «اگر به ياری خدا مردم مرا انتخاب کردند با تمام توان خدمتگزار شما خواهم بود و ان شاءالله بتوانم به مشکلات شما رسيدگی کنم و اگر هم توفيق خدمت در سمت رياست جمهوری نيافتم ياد شما در قلب من خواهد بود هر کجا که باشم خدمتگزار شما خواهم بود».

دبيرکل حزب اعتماد ملی تاکيد کرد: «۲۲ خرداد را فراموش نکنيد که بايد سرنوشت خود را تعيين کنيد».

وی در جمع مردم بوشهر در مسجد جامع شيخ عطار با اشاره به اهميت حضور مردم در تعيين سرنوشت‌شان گفت: «مردم بايد خودشان به بررسی شرايط بپردازنند اگر احساس می‌کنند که اين دولت موجب عزت شماست و در گفت‌وگوهای بين‌المللی می‌تواند جايگاه ايران را ارتقا دهد و حفظ کند، اگر حرمت دانشگاه حفظ می‌شود، اگر در مسائل اقتصادی و اجتماعی مشکلاتی نداريد و همين شيوه و منش و ادبيات گفت‌وگو با مردم را مناسب می‌دانيد همين دولت را برای چهار سال ديگر انتخاب کنيد».

وی افزود: «به نظر من مردم از شرايط فعلی رضايت ندارند، بنابراين بايد به سمت تغيير برويم».

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه ديپلماسی و با انتقاد از ضعف مديريت داخلی در عين حال خاطرنشان کرد: «اگر بتوانيم کشور را به خوبی اداره کنيم، نسل فردا ما را به ناسزا نمی‌گيرند. بايد توسعه بيابيم و از هر زمينه‌ای برای پيشرفت استفاده کنيم».

کروبی معتقد است: «حرف‌های نسنجيده‌ای زده می‌شود که در تبعات آن هزينه‌هايی به مردم وارد می‌شود. امروز وضعيت به گونه‌ای شده که حتی کشورهای عربی برای حضور در بازی‌های اسلامی در ايران پيش شرطی می‌گذارند و آن‌هم اين‌که نام خلج فارس تغيير کند. من تعجب می‌کنم از اين‌که وزارت خارجه ايران نسبت به اين موضوع واکنشی نشان نداده است. بايد حساب شده حرف بزنيم وعمل کنيم تا اين‌که هزينه‌ای برای آن پرداخت نشود. امروز حتی در دفاع از کشور فلسطين به گونه‌ای عمل می شود و حرف‌هايی زده می‌شود که خود فلسطينی‌ها نسبت به آن معترض هستند».

وی با اشاره به وضعيت قشر تحصيل کرده در جامعه افزود: «عملکردها در عرصه دانشگاه‌ها نيز مناسب نبوده و شايسته قشر تحصيل کرده نيست. يکی به من بگويد که ستاره‌دار کردن دانشجويان چه معنايی دارد؟ آيا در شان نظام است که به دانشجويان گفته شود که حق تحصيل ندارند؟ آيا اين شيوه درست حکومت‌داری است؟ حکومت بايد با سعه صدر تحمل بيشتری با دانشجويان برخورد کند. اگر شما سياست‌های اين دولت را قبول داريد در ۲۲ خرداد صندوق‌ها منتظر رای شماست».

وی مردم را به حضور در عرصه انتخابات تشويق کرد و گفت: «صندوق‌های رای در انتظار شماست. هيچ‌گاه با صندوق‌های رای قهر نکنيد، بلکه در تعيين سرنوشت خودتان سهيم باشيد و اجازه ندهيد که در سايه عدم حضور شما عده‌ای سرنوشت شما را تعيين کنند».

دبيرکل حزب اعتماد ملی درباره وضعيت استفاده از نيروهای بوی در استان‌ها نيز گفت: «زمانی که من در مجلس بودم همواره بر استفاده از نيروهای بومی تاکيد داشتم».





















Copyright: gooya.com 2016