پنجشنبه 24 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تذکر جدی صفار هرندی به سايت‌ها و خبرگزاری‌ها، واحد مرکزی خبر

- اگر کسی از طريق اطلاع رسانی در رسانه‌ها قصد تشويش اذهان عمومی را داشته باشد مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد همچنان که در روزهای گذشته به برخی مطبوعات و رسانه‌ها تذکر داده‌ايم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «خدشه وارد کردن به ساحت اعتقادات ملی و دينی در آستانه انتخابات نگران کننده‌تر از تخريب نهادها و سازمان‌ها است».

صفارهرندی در حاشيه جلسه هيئت دولت با بيان اينکه شايد اين تخريب‌ها از سر جهل باشد گفت: «من از برخی چهره‌ها به خاطر انجام اين تخريب‌ها تعجب می‌کنم».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: «ما درخصوص اين موارد تخريب تعجب می‌کنيم و اگر بخواهند اصرار بر حريم شکنی‌ها داشته باشند موارد به هيئت نظارت بر مطبوعات ارجاع می‌شود».

وی افزود: «اگر کسی از طريق اطلاع رسانی در رسانه‌ها قصد تشويش اذهان عمومی را داشته باشد مطابق قانون با وی برخورد خواهد شد همچنان که در روزهای گذشته به برخی مطبوعات و رسانه‌ها تذکر داده‌ايم».

صفارهرندی گفت: «اگر لازم باشد تذکراتی که به رسانه‌ها داده شده است در مطبوعات منعکس می‌شود».

وی درباره سايت‌ها با بيان اينکه از حضور آنها در صحنه انتخابات استقبال می‌کنيم، گفت: «عملکرد بسياری از آنها منطبق بر قانون است و به چند سايت در روزهای اخير به خاطر تخلف تذکر جدی داده‌ايم».

وزيرارشاد در پاسخ به کسانی که می‌گويند ۳۰۰ ميليارد دلار از درآمد نفتی در اين دولت گم شده است گفت: «درآمد نفتی دولت در دولت نهم، ۲۰۸ ميليارد دلار بوده است که دستگاه‌های نظارتی کشور نيز بر آن نظارت داشته‌اند».

وی افزود: «اگر مطرح کنندگان اين موضوع دنبال گزارش دادن دولت هستند اين موضوع خوب است اما بد نيست که گزارش از درآمدهای نفتی چهار سال اول دهه ۶۰ نيز ارائه شود».

صفارهرندی گفت: «درآمد نفتی چهار سال اول دهه ۶۰، ۹۶ ميليارد دلار بوده است که به قيمت امروز دست کم ۵۰۰ ميليارد دلار است بايد از مسئولان پرسيد شما در آن چهار سال با اين درآمد چه کرده‌ايد»؟

وی اين مباحث را حربه تبليغاتی دانست و از همه رسانه‌ها خواست کمک کنند انتخاباتی آگاهانه و با شور و نشاط برگزار شود و پيامی محکم برای خارج از کشور داشته باشد.

وی افزود: «رسانه‌ها‌، چه رسانه ملی و چه مطبوعات بايد به نمايش اراده ملی مردم و انتخاب بهترين در جريان انتخابات کمک کنند».

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «تاکنون ميانگين شرکت کنندگان و ميزان استقبال از نمايشگاه بين‌المللی کتاب در مقايسه با سال گذشته ۲۰ درصد افزايش داشته است».

صفار هرندی درباره اينکه آيا به مقوله فرهنگ در دولت نهم توجه شده است يا خير گفت: «حضور ۵ ميليون نفر در نمايشگاه کتاب چنين امری را نشان نمی‌دهد»؟

وی درخصوص چاپ کتاب‌های مبتذل گفت: «معاونت فرهنگی اين وزارتخانه در چند سال گذشته تلاش کرده است با مواردی که به آنها کتاب مبتذل اطلاق می‌شود از انتشار آنها جلوگيری کند».

صفار هرندی خبر منتشر شده ديروز درخصوص استعفای رئيس کل بانک مرکزی را دروغی خطرناک دانست که هيچ پشتوانه خبری درستی نداشته است.

وی گفت: «اين خبرگزاری‌ها می‌خواهند ضد دولت حرکت ايذايی کنند که فقط سبب التهاب جامعه می‌شود و دود آن به چشم کل ملت خواهد رفت».

صفار هرندی افزود: «هيئت نظارت بر خبرگزاری‌های غيردولتی اين مسئله را بررسی خواهد کرد و هر رسانه‌ای که از اين خبر استفاده کرده است بايد مسئوليت آن را بپذيرد».

وی با بيان اينکه اين خبر، خبر ساده‌ای نبوده است و رسانه‌ای که می‌خواهد از اين خبر استفاده کند بايد از مرجع مربوطه سوال کند، چنانکه اين خبر چند ساعت بعد نيز تکذيب شد.

وی گفت: «اگر خبرگزاری‌ای به صورت مکرر، خبر دروغ يا پيش بينی غلط منتشر کند اعتبارش را از دست می‌دهد چنانچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اقبال مردم به اين رسانه‌ها کمتر از ۸ درصد است».

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «قانون جامع رسانه را قبل از پايان عمر دولت به مجلس تقديم می‌کنيم».





















Copyright: gooya.com 2016