شنبه 26 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه رهبر: من نگفته‌ام وزير خاتمی بايد اعدام شود، آفتاب

آفتاب: در پی درج خبری با عنوان «عضو زن مؤتلفه: وزير خاتمی بايد اعدام شود»! که در آن به نقل از خانم فاطمه رهبر، عضو حزب مؤتلفه اسلامی و نماينده مردم تهران، مطالبی عنوان شده بود، ايشان با ارسال نمابری به آفتاب، توضيحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه سياسی آفتاب، متن کامل اين توضيحات به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدير مسئول محترم پايگاه خبری آفتاب نيوز

سلام عليکم
با نظر به مطلب درج شده در پايگاه آفتاب مطالبی در رابطه با سخنرانی سرکار خانم فاطمه رهبر نماينده مردم شريف تهران در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه الزهرا با تيتر «وزير خاتمی بايد اعدام گردد» درج گرديد که علاوه بر تقطيع و گزينش، تيتر و مطالب اساساً به اين شکل بيان نشده. آنچه ايشان مطرح کرده بودند اين بود که هر وزير و يا هر فردی که به مردم و ارزشهای کشور خيانت کند استيضاح که هيچ، جا دارد اعدام شود. سوال اين است که آيا سايت آفتاب در برخورد با خائنين ترديد دارد؟!!

لطفا طبق قانون مطبوعات نسبت به اصلاح تيتر و مطالب انتخاب شده سريعا اقدام گردد.

توضيحات آفتاب:
خبر مذکور، همان‌گونه که از قسمت مرجع خبر آن پيدا است، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا)، و بدون کمترين دخل و تصرفی نقل شده و آفتاب، تنها با انتخاب تيتری جديد، آن را دوباره منتشر کرده است. بنابراين اگر «تقطيع و گزينش»ی در سخنان خانم رهبر وجود دارد، مسؤوليت آن به عهده رسمی‌ترين خبرگزاری کشور است و نه آفتاب.

تيتر انتخاب شده نيز با توجه به محتوای گزارش شده توسط خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده که کاملاً با محتوا همخوانی دارد: «يک عضو زن حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اينکه در دولت خاتمی يکی از وزرا اقدام به راه‌اندازی ترک‌سل که همان ايرانسل امروز است کرده بود گفت: "به نظر من چنين فردی به جای استيضاح می‌بايست اعدام شود که اينگونه با مردم بازی کرد ولی با ورود مجلسيان هفتم و فشار به دولت خاتمی اين قرار داد تغيير کرد و ۸۵درصد سود آن برای ايران شد"».

در مورد سوال خانم رهبر در مورد اين‌که «آيا سايت آفتاب در برخورد با خائنين ترديد دارد؟!!»، نيز، يادآور می‌شود که آفتاب، در مورد درستی و يا نادرستی اظهارات ايشان هيچ قضاوتی در متن خبر انجام نداده است و به نظر می‌رسد که ايشان نظرات کاربران را با متن خبر اشتباه گرفته باشند.





















Copyright: gooya.com 2016