سه شنبه 22 اردیبهشت 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فاطمه رهبر، عضو مؤتلفه: وزير خاتمی بايد اعدام شود! ايرنا

- همراهی رهنورد با موسوی تنها برای تحقق شعارهای ظاهر فريب آنان است!


همراهی زنان با نامزدهای اصلاح طلب تنها برای تحقق شعارهای ظاهر فريب آنان است. آنان تلاش می‌کنند با همراهی زنان آرا مردم را به خود جلب کنند.
يک عضو زن حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اينکه در دولت خاتمی يکی از وزرا اقدام به راه‌اندازی ترک سل که همان ايرانسل امروز است کرده بود گفت: «به نظر من چنين فردی به جای استيضاح می‌بايست اعدام شود که اينگونه با مردم بازی کرد ولی با ورود مجلسيان هفتم و فشار به دولت خاتمی اين قرار داد تغيير کرد و ۸۵درصد سود آن برای ايران شد».

فاطمه رهبر روز دوشنبه در نشست دانشجويی در دانشگاه الزهرا با اشاره به اينکه بيشترين مشکلات کشور در زمان اصلاحات دامن گير کشور شده بود، اظهار داشت: «ارتباط با آمريکا، ترويج کتب غير اخلاقی، قتل‌های زنجيره ای، تحصن مجلس، گرايش‌های تئاتر و سينما به فرهنگ غربی‌ها از مسائلی بود که در دوران اصلاحات رخ داد و کشور را با مشکل مواجه کرد».

وی گفت: «ولايت فقيه و مراجع در دولت نهم از ارزش بسياری بهره مند هستند ولی متاسفانه اين اعتقاد به مرجعيت در مجلس ششم وجود نداشت و همين باعث بروز اختلافات زياد شد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رهبر با اشاره به اينکه مردم ايران برای به دست آوردن استقلال و آزادی قيام کردند، افزود: «مردم ما برای حفظ انقلاب و ارزش‌ها زحمات زيادی کشيدند، خون‌های زيادی برای انقلاب ريخته شده است و اين درست نيست که امروز عده‌ای با اعمالشان ارزش‌ها را زير سوال ببرند».

عضو فراکسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه دوران هشت ساله گفتمان سازندگی دوران گفتمان سرمايه‌داری بوده است، افزود: «بازسازی‌های مختلفی که در آن زمان رخ داد، کشور را به سمت نوعی اختلاف طبقاتی پيش برد و بسياری از اقشار محروم جامعه ناديده گرفته شدند و نارضايتی‌های بسياری در بين مردم ديده شد».

رهبر گفت: «به همين دليل بود که مردم به خاتمی اقبال نشان دادند و او رای زيادی آورد مردم فکر می‌کردند او می‌تواند شعارهايش را عملی کند و کشور را نجات دهد، ولی دولت اصلاحات عملاً ثابت کرد که نتوانست اين کار را بکند».

وی اظهار داشت: «مردم فکر می‌کردند اصلاحات می‌تواند نوعی اصلاح در فرهنگ،‌انديشه و تغييرات زيادی در بدنه جامعه ايجاد کند ولی اصلاحات نتوانست موفق باشد».

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اينکه در آن زمان قانون رفع تبعيض زنان در مجلس ششم به تصويب رسيد خاطر نشان کرد: «اين قانون در ظاهر نام زيبايی داشت ولی شورای نگهبان ۹۸ ايراد شرعی و ارزشی از آن گرفت، که باعث شد اين قانون اجرا نشود».

وی تاکيد کرد: «نمايندگان اصولگرای مجلس هفتم از ابتدا تلاش زيادی برای اصلاح اين قانون کردند، به طوری که هم اکنون اين قانون با نام منشور حقوق زنان، نه تنها در ايران بلکه به عنوان منشوری ارزشی در بسياری از کشورهای دنيا اجرا می‌شود».

او گفت: «اين در حالی است که متاسفانه در دوران اصلاحات به ارزش‌ها توجه زيادی نمی‌شد».

وی تاکيد کرد: «متاسفانه اعتقادات بسياری از نمايندگان مجلس ششم بر خلاف ارزش‌ها بود به همين دليل باعث شد که بسياری از آنان رد صلاحيت شوند».

در ادامه يکی از دانشجويان در خصوص عزل و نصب‌های مختلف در دولت احمدی نژاد از رهبر سوال کرد که او در پاسخ گفت: «احمدی نژاد از ابتدا با وزرايش ميثاق يک ساله بست به اين صورت که اگر کسی خوب عمل نکرد بايد از وزارت کنار برود».

همان دانشجو در ادامه سوالش پرسيد: «ولی در دولت خاتمی ما شاهد عزل و نصب‌ها نبوديم» که رهبر در پاسخ به او گفت: «به خاطر اينکه در دولت خاتمی هر قصوری که وزرا می‌کردند ناديده گرفته می‌شد ولی احمدی نژاد اگر کوچکترين خطايی ببيند سريعا آن وزير را عوض می‌کند چون خدمت به مردم را از همه چيز مهم تر می‌داند، اين فرق بين احمدی نژاد و خاتمی است».

وی با اشاره به اينکه در دولت خاتمی يکی از وزرا اقدام به راه‌اندازی ترک سل که همان ايرانسل امروز است در ايران کرده بود افزود: «در زمان آن وزير، ايران با شرکت ترکی قرارداد امضا کرده بود که بر اساس آن ۷۵ درصد سود کل قرار داد به مدت ۱۵ سال به طرف ترک پرداخته می‌شد و آن شرکت هم زير نظر رژيم صهيونيستی اداره می‌شد».

رهبر اظهار داشت: «به نظر من چنين فردی به جای استيضاح می‌بايست اعدام شود که اينگونه با مردم بازی کرد ولی با ورود مجلسيان هفتم و فشار به دولت خاتمی اين قرار داد تغيير کرد و ۸۵درصد سود آن برای ايران شد».

رهبر با اشاره به اينکه چهار سال پيش در زمان انتخابات دوره نهم رياست جمهوری، جناح مقابل تلاش می‌کرد اذهان را نسبت به احمدی نژاد آلوده کند گفت: «در آن زمان همه می‌گفتند احمدی‌نژاد خيابان‌ها را به دو قسمت مردانه و زنانه تقسيم می‌کند ولی امروز می‌بينيم که عدالت احمدی نژاد همان افراد را به سوی خود جلب کرده است و خيابان‌ها به همان شکل باقی مانده است».

در ادامه دانشجويی در خصوص ضرورت سفرهای استانی احمدی نژاد سوال کرد که رهبر گفت: «سفرهای استانی از مهم‌ترين ويژگی‌های دولت نهم بوده که با موفقيت بسزايی همراه بوده است».

وی گفت: «مردم هيچ گاه باور نداشتند که مسئولان را از نزديک ببينند ولی حضور مسئولان در استان‌های مختلف نشان داد که رييس جمهور هم مثل مردم است».

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: «در دولت‌های قبلی اين اتفاق نيافتاد و فاصله زيادی بين دولت‌مردان و مردم وجود داشت».

رهبر در سوال دانشجويی مبنی بر اينکه چرا احمدی نژاد در آستانه انتخابات اقدام به توزيع سيب زمينی کرده است گفت: «به دليل تغييرات آب و هوايی امسال با محصول زودرس مواجه شديم، در حالی که انبارهای سال گذشته ما از سيب زمينی پر بود، سيب زمينی‌های امسال در اسفندماه رسيده بودند».

وی گفت: «به نظر شما ايراد دارد که احمدی نژاد مانند دولت خاتمی که بسياری از اين محصولات را از بين برد، اين کار را نکرد و آن را در بين مستضعفان توزيع کرد. مطمئن باشيد اگر او اين کار را نمی‌کرد و مانند خاتمی آن را امحا می‌کرد باز هم بر او خرده می‌گرفتند که چرا اين کار را نکرد چون جريان مقابل تنها به فکر بهانه گيری است.»

در ادامه دانشجويی از دانشکده هنر دانشگاه الزهرا در سوالی از رهبر پرسيد گشت‌های ارشاد چرا جمع آوری نمی‌شوند که رهبر در پاسخ گفت: «اگر اين اتفاق بيافتد ديگر چه کسی می‌خواهد امنيت جامعه را تضمين کند».

وی اظهار داشت: «ايراداتی جزئی بر نحوه کار گشت ارشاد وجود دارد که صحبت‌هايی با سردار احمدی مقدم در خصوص رفع آن شده است».

رهبر با اشاره به اينکه در دوران چهار ساله رياست جمهوری احمدی نژاد ۱۰۰ هزار پروژه آغاز به کار کرده است گفت: «۵۲ هزار پروژه تاکنون به پايان رسيده است».

وی با بيان اينکه گفتمان هشت ساله دوران سازندگی، گفتمان سرمايه‌داری بود، افزود: «اين در حالی است که در دوران هشت ساله اصلاحات تنها ۴۲ هزار پروژه به اتمام رسيده است».

رهبر در ادامه تاکيد کرد: «همراهی زنان با نامزدهای اصلاح طلب تنها برای تحقق شعارهای ظاهر فريب آنان است». وی گفت: «آنان تلاش می‌کنند با همراهی زنان آرا مردم را به خود جلب کنند».

او اظهار داشت: «احمدی نژاد به شايسته‌سالاری اهميت به سزايی می‌دهد او از هر فردی که شايسته باشد در دولتش استفاده می‌کند».

رهبر در ادامه با بيان اينکه احمدی نژاد رای بالايی در ميان مردم دارد اظهار داشت: «مردم او را بسيار دوست دارند و مطمئن باشيد که او رای بالايی دارد».





















Copyright: gooya.com 2016